Annons

Fota Big 4 Ullevi

Produkter
(logga in för att koppla)

perpet78

Medlem
Hej

Ska på "Big 4" (Metallica m.fl) som går av stapeln på Ullevi i sommar. Funderar på att ta med kameran men...
Ska sitta på läktaren (P), är det tillåtet att ha med kameran?
Räcker det med ett 200mm från P läktarn för att nå scenen hyfsat?

Mvh Per
 

reflux

Aktiv medlem
Du får ta med vanlig kompaktkamera in men definitivt inte systemkamera eller systemliknande superzoomare.
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Tips, köp en Nex 5 och nån billig liten superzoom + E-mount adapter. Då kan du plocka isär delarna och lägga i olika fickor. Kan funka, men kommer du inte in får du allt ha någon där som du kan lämna över grejerna till innan du går in på konserten.
 

PierreS

Aktiv medlem
Jag har förståelse för att man inte får använda blixt och dylikt. I övrigt verkar det väl mest som om arrangörerna eller banden vill ha ensamrätt på att ta bilder.
Tycker att om man har betalat dyra biljettpriser så borde man få lov att fota också. Så många fotografer som det finns nu så borde väl en bojkott av fotograferingsförbjudna konserter vara kännbar.
 

perpet78

Medlem
Läste på biljetterna och det verkar ju råda "totalt" fotoförbud... Jag tycker också det är väldigt märkligt att man inte får ta bilder när man betalat sig in osv... Jag lämnar nog kameran hemma, orkar inte med något krångel vid inpassering. Tråkigt, man vill ju föreviga upplevelser...

Nex + superzoom skulle ju kunna vara ett alternativ dock.

/Per
 

Faketastic

Aktiv medlem
Jag lyckades smuggla in en EOS 30 och 70-300 på Springsteen many moons ago, men det var bara tur. Ställde mig precis jämte fotofållan- fotograferna såg sådär nöjda ut. När vakten kollade gömde jag kameran. :)
Annars kan jag verkligen rekommendera NEX:en som konsertkamera. Den vinklade skärmen gör att man kommer åt grymmt genom att hålla kameran ovanför skallen (och allt folk).
Fint att kunna filma 1080i också...

Jag blev dock tillsagd sist- jag stod längst fram mot staketet på trädgårn :)
Vakten: "Det där är en systemkamera. Det ser jag på objektivet!"

Men, Sittplats: lämna kameran hemma och plåta med telefonen (inte värt risken).
 
ANNONS