Annons

Rundade hörn?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lynx76

Aktiv medlem
Ok, det här är en nybörjarfråga men om någon skulle vilja ta sig tid att svara skulle jag bli glad =)
Hur fixar jag runda hörn på bilden i photoshop? har cs2.
 

MejaCopah

Aktiv medlem
Ok, det här är en nybörjarfråga men om någon skulle vilja ta sig tid att svara skulle jag bli glad =)
Hur fixar jag runda hörn på bilden i photoshop? har cs2.

Markera hela bilden . CTRL+A
Select i menyn -> Modify -> Smooth...
Ställ in ett lagomt tal
Enter
Invertera markeringen CTRL+I
Tryck Delete

Om det är lika på CS2 vet jag inte, men så kan man göra på cs3.
Tips ha ett lager under som du byter färg på till det du vill ha i hörnen ..
 

DavidG

Aktiv medlem
ett enkelt sätt är att välja det runda markeringsverktyget som du finner under det rektangulära markeringsverktyget (tryck shift+m ett par gånger så kommer det fram) och göra en markering i ena hörnet av bilden. invertera sen markeringen genom att välja select>inverse/markera>invertera (cmd/ctrl+shift+i) och helt sonika sudda bort hörnet. upprepa sen på de övriga hörnen.

//D
 

Lynx76

Aktiv medlem
ett enkelt sätt är att välja det runda markeringsverktyget som du finner under det rektangulära markeringsverktyget (tryck shift+m ett par gånger så kommer det fram) och göra en markering i ena hörnet av bilden. invertera sen markeringen genom att välja select>inverse/markera>invertera (cmd/ctrl+shift+i) och helt sonika sudda bort hörnet. upprepa sen på de övriga hörnen.

//D
det funkade inte tyvärr, det blev ojämnt..
 

iBoat

Aktiv medlem
Gör en rektangel med vektorverkyget (se bild). När den är klar kan du göra en markering av banan och sedan klistra in en bild, Edit - paste into.
 

Bilagor

windmark

Aktiv medlem
Du kan också göra en markering på bilden du vill runda hörnen på med det rektangulära markeringsverktyget och ställa ett högre "Feather-värde" än 0. Sedan kan du bara invertera selektionen och trycka delete
 
ANNONS