Annons

Hjälp med värdering av kamera..

Produkter
(logga in för att koppla)

SiSu82

Avslutat medlemskap
Kan hända att detta blev på helt fel ställe men jag kör ändå :)

Har kommit fram till att jag inte behöver min system kamera, den används ALDRIG. Jag har alldeles för dålig koll på värdet på denna så jag undrar om ni kan assistera mig med en värdering.

Hus: Nikdon D90 (Shutter Count: 2798)
Blixt: Speedlight SB-700 (litet pixelfel=1död pixel i displayen, ej störande)
Objektiv: AF-S 18-105mm (1.35-5.6)
AF 50mm (1:1.8)

Har även en väska till detta.

Inköpt 2010-05-11 på Cyberphoto (Kvitto Finns)

Mvh
Simon Sundkvist
 

roger96

Aktiv medlem
D90 1500-2000kr
18-105mm 1000-1200kr
50mm ca 800kr (om det är AF-D, ca 1200kr om det är AF-S)
SB700 ca 1000kr
Väskan nån hundralapp kanske
 

Ventures

Aktiv medlem
Kamerahus är det som rasar mest i pris även när de ligger oanvända i en låda. Det är troligen få som önskar sig en sex år gammal D90 idag även om den är oanvänd. De andra prylarna stannar prisfallet av på vid omkring halva nypriset (kanske inte väskan då).
 

SiSu82

Avslutat medlemskap
Att kamerahus inte skiljer sig inte från annan elektronik hade jag förstått, för mig är det bra att få en ungefärlig värdering från er som är i kamera världen istället för att chansa hejvilt.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Tycker rogers värdering stämmer bra, om du vill ha sålt det i rimlig tid. Kanske kan man ha ett utgångspris på kanske 1200:- för blixten. Lägg dig i utgångspris på rogers max pris men det kanske faller lite vid förhandling. Fotosidans köp o sälj ger också en bra uppfattning när du ska sälja, skriver du in tex D90 där, så der du vad andra begär som säljer samtidigt som dig
 
ANNONS