Annons

Visico studioblixt svarar ej på fjärrkontrollen

Produkter
(logga in för att koppla)

agge28

Aktiv medlem
Hej

Har fått problem med mina studioblixtar från Visico. Det är LR intelligent 300+.
Först började den första som jag hade inställd på kanal 1 inte svara på fjärrkanalen. Så den kan jag bara ställa in på studioblixten nu mera. Ställde in en annan blixt på kanal 1 och allt var frid och fröjd till i går när inte heller denna blixt svara på fjärrkontrollen.
Har försökt att synkronisera fjärrkontrollen med studioblixtarna på nytt men dom svarar inte.

Är ju svårt att använda ljusmätare när jag bara kan utlösa blixtarna från aggregaten.

Någon som har något tips om vad det kan vara för något fel på dom eller har har haft samma problem?

Pratade med Photax i höstas men dom hade aldrig hört om detta problem tidigare.

Agneta
 

agge28

Aktiv medlem
Kanske dum fråga men har du kollat av batteriet i sändaren?
Fjärrkontrollen har ändrat siffror när jag har tryckt på den så jag misstänkte inte batterierna. Men har satt i nya batterier och nu fungerar den ena igen har inte haft tid att kolla den andra än men ska göra det i kväll.

Hur dum får man vara:)

Agneta
 

agge28

Aktiv medlem
Fjärrkontrollen har ändrat siffror när jag har tryckt på den så jag misstänkte inte batterierna. Men har satt i nya batterier och nu fungerar den ena igen har inte haft tid att kolla den andra än men ska göra det i kväll.

Hur dum får man vara:)

Agneta
Har kontrollerat den andra, den fungerar inte på fjärrkontrollen så det är nog något i mottagardelen som har gått sönder på blixten.
 

slatten

Aktiv medlem
Hej

Har inte just dina blixtar men liknande. Steg ett vore att på någott sätt slå ut om sändaren är ok.
Jag har själv två sändare så jag löser alltid det problemet. Mina blixtar och sändare går att ställa i haigh speed synk, om bara sändaren står i det lägget fungerar inte blixten och tvärt om
 

miblomster_gmail.com

Aktiv medlem
Är det visicos egna fjärrkontroll du använder, den som även kan reglerar effekt och sådan saker på blixten ?

Om det är en vanlig trådlös blixtutlösare skulle jag beställa en ny för att slippa krångel, finns billiga på ebay som faktisk fungerar helt okey.
Gäller dock att inte köpa de allra billigaste utan nått mitt emellan.,
 
ANNONS