Annons

Årets naturfotograf (Terje Hellesø) anklagas för fusk

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

sebmacahan

Aktiv medlem
Om du läst på ordentligt så skulle du veta att problemet går mycket längre än så, hade Terje erkänt allt och lagt korten på bordet så hade saken varit utagerad för länge sedan.

Det är bara Terje själv som själv får ta på sig skulden till att saken inte är utagerat. Han har själv gjort det omöjligt genom att ständigt försöka skylla ifrån sig och dölja saker.
Det är fortfarande så att det är forgive and forget som borde gälla. Dom flesta kommentarer jag sett i den här tråden är rent skitsnack och ovärdigt.

"om du läst på ordentligt" hör till de saker som är ovärdigt beteende exempelvis.
 

sagan

Avslutat medlemskap
Det är fortfarande så att det är forgive and forget som borde gälla. Dom flesta kommentarer jag sett i den här tråden är rent skitsnack och ovärdigt.
Det håller jag inte alls med om, man kan inte förlåta och gå vidare förren alla korten är på bordet och saker och ting är utredda.
"om du läst på ordentligt" hör till de saker som är ovärdigt beteende exempelvis.
Det håller jag inte alls med om, det har framgått väldigt tydligt om man följt historien att det handlar i högsta grad om att Terje fortsätter att dölja och försöker förminska sin skuld, att han inte tar sitt ansvar.

Det är därför inte rimligt att du har den hållningen du har om du hängt med i diskussionen.
 

sebmacahan

Aktiv medlem
Det håller jag inte alls med om, man kan inte förlåta och gå vidare förren alla korten är på bordet och saker och ting är utredda.

Det håller jag inte alls med om, det har framgått väldigt tydligt om man följt historien att det handlar i högsta grad om att Terje fortsätter att dölja och försöker förminska sin skuld, att han inte tar sitt ansvar.

Det är därför inte rimligt att du har den hållningen du har om du hängt med i diskussionen.
Tvärtom. Det är dags att lägga ner och fokusera på något annat än en man som försöker släta över sin yrkesmässiga och ytterst pinsamma lögn med plumpa tafatta försök. Det finns ingen anledning längre. Terje har fått sig straff i hur folk ser på honom. Jämför gärna med ludmilla enquist.

Ingen vinner något på att sätta dit en man ytterligare som inte kommer tas på allvar inom sitt yrkesområde någonsin igen.

Rimligheten eller inte i min åsikt ligger inte hos dig att värdera.
 

sagan

Avslutat medlemskap
Rimligheten eller inte i min åsikt ligger inte hos dig att värdera.
Du börjar med att värdera rimligheten i vad vi skriver om Terje, sen skriver du att det är orimligt att jag värderar det du skriver. Hur får du detta att stämma rent logiskt? Jag kan omöjligt få det att gå ihop.
 

PMD

Aktiv medlem
Det är fortfarande så att det är forgive and forget som borde gälla.
Varför det?

Dom flesta kommentarer jag sett i den här tråden är rent skitsnack och ovärdigt.
De flesta? Nu överdriver du nog en aning. Varför är de ovärdiga?

"om du läst på ordentligt" hör till de saker som är ovärdigt beteende exempelvis.
Det är lite småsarkastiskt uttryckt av Kim, och måhända gör det inte att samtalsklimatet blir bättre, men "ovärdigt" är ett konstigt ord att betygsätta det med.
 

PMD

Aktiv medlem
Tvärtom. Det är dags att lägga ner och fokusera på något annat än en man som försöker släta över sin yrkesmässiga och ytterst pinsamma lögn med plumpa tafatta försök.
Det gör vi så gärna den dag som Hellesø lämnar offentligheten i fotosverige.

Det finns ingen anledning längre. Terje har fått sig straff i hur folk ser på honom. Jämför gärna med ludmilla enquist.
Det är en intressant jämförelse. Engquist slutade tvärt med idrott efter att ha ertappats med att ha använt dopingpreparat. Vad gör Hellesø?
 

sebmacahan

Aktiv medlem
Du börjar med att värdera rimligheten i vad vi skriver om Terje, sen skriver du att det är orimligt att jag värderar det du skriver. Hur får du detta att stämma rent logiskt? Jag kan omöjligt få det att gå ihop.
Jag värderar inte någon rimlighet i vad ni skriver, var får du det ifrån? Jag förstår mycket väl att man tycker si eller så om det här.
Det enda jag "säger" är att det är dags att bry sig om något annat. Och att det är en människa bakom personen som det spys galla över. Vad jag kan ha för personlig Å S I K T om detta är ingeting som någon kan värdera om det är orimligt eller ej. Det vet väl ändå bara jag?

Ja just ja. Jag säger ju att beteendet av "häxjakten" (låt oss kalla det så i brist på lämpligare ord)är ovärdigt också. Det får inte glömmas bort.
 

sebmacahan

Aktiv medlem
Det gör vi så gärna den dag som Hellesø lämnar offentligheten i fotosverige.


Det är en intressant jämförelse. Engquist slutade tvärt med idrott efter att ha ertappats med att ha använt dopingpreparat. Vad gör Hellesø?
Jag orkar inte quota rätt med min ajfån så: bare with me.

Jag ser det hela som irrelevant vad han gör egentligen. Det känns nästan som att "terja" räcker.
Äh. Jag försökte bara få er att tagga ner och förstå att det finns en människa bakom det klumpliga och knepiga beteendet som han uppvisat också. Men det verkar ju lönlöst så: stånga pannorna blodiga vetja. Det blir säkert bättre då.
 

PMD

Aktiv medlem
Jag ser det hela som irrelevant vad han gör egentligen.
Det är ganska så relevant i jämförelsen med Engquist. En jämförelse som du uppmanade oss att göra.

Det känns nästan som att "terja" räcker.
Räcker för vad?
Äh. Jag försökte bara få er att tagga ner och förstå att det finns en människa bakom det klumpliga och knepiga beteendet som han uppvisat också.[/QUOTE]

Jag tror inte att det är någon (i denna tråd åtminstone) som tror att Hellesø är något annat än en människa.
 

sebmacahan

Aktiv medlem
Om du inte menar häxjakt så bör du nog inte skriva häxjakt.
*suck*
vad fick du ut av det där? Fick du klappa dig själv på ryggen? Komplett onödig kommentar.
"i brist på bättre ord". Om du inte kan läsa vad jag skriver så bör du nog inte läsa vad jag skriver.
 

gitte edelman

Aktiv medlem
...och apropå 'ovärdigt'; varför är det ovärdigt att kräva att en sådan märklig brottskarriär klaras ut? Visst är det synd om brottslingar och alla måste få mat på bordet, men detta är inte ett enstaka brott som begåtts tanklöst och i hast , utan upprepade utstuderade brott, begångna under lång tid, i avseende att bedra och lura skjortan av fotografer och fotoentusaister, höga som låga. Eftersom det inte blivit utrett till fullo och eftersom gärningsmannen verkar vara 'in denial' kan man bara tro att han tänker fortsätta med sitt lurendrejeri. I en form eller annan.
 

sebmacahan

Aktiv medlem
...och apropå 'ovärdigt'; varför är det ovärdigt att kräva att en sådan märklig brottskarriär klaras ut? Visst är det synd om brottslingar och alla måste få mat på bordet, men detta är inte ett enstaka brott som begåtts tanklöst och i hast , utan upprepade utstuderade brott, begångna under lång tid, i avseende att bedra och lura skjortan av fotografer och fotoentusaister, höga som låga. Eftersom det inte blivit utrett till fullo och eftersom gärningsmannen verkar vara 'in denial' kan man bara tro att han tänker fortsätta med sitt lurendrejeri. I en form eller annan.
Att sänka sig till en nivå där man står och fäktar och gormar och gapar, det är ju det som är ovärdigt. Att säga att någon skulle få spöstraff och piskrapp, det är ovärdigt. Att kräva att någon utesluts ur en yrkeskår är inte ovärdigt. Brottsliga gärningar ska gå igenom vår rättsapparat. Inte genom att föda en lynchmentalitet hos andra yrkesverksamma. Det är ovärdigt. Så menar jag i största utsträckning och jag försvarar på intet sätt vad han gjort eller fortsätter att förneka att han gjort.
 

PMD

Aktiv medlem
Nu är ju inte " " det som är intressant.
Jo, det är det. Du ville uppenbarligen markera att du menade "häxjakt" och inte häxjakt. Fair enough, men jag har varken sett till någon häxjakt eller "häxjakt".

Du får gärna utveckla vad du menade med "häxjakt" om du vidhåller att jag har fel.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS