Annons

Ej sätta ut priset

Produkter
(logga in för att koppla)

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Varför skulle jag göra det? Är väl uppenbart för de med lite förstånd att förstå vad jag menade med detta? Är väl löjligt att försöka sälja saker utan att berätta vad man vill ha. Som en om Icas reklam bara visade varorna, men inte sa vad de kostade.
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Är det ett nytt trix att inte sätta ut priset när man säljer något på annonsmarknaden? Varför gör man inte det?
Beror ju på. Jag sätter inte ut priset för vad jag kostar att anlita som bröllopsfotograf.

Är det en produkt du menar? Då kanske personen glömt att skriva ut priset. Har hänt mig ett par gånger. Men de som varit intresserade har ju mailat om vad jag vill ha för prylen.

Bästa gratis "trixet" är ju att sälja två prylar i samma annons. Ha en bild och en överskrift som beskriver en dyrare prylen och sätter ett pris på den billigare. Då blir annonsen attraktiv och fler klickar på den för att läsa.

/Stefan
 

Curt L

Aktiv medlem
Det kan väl finnas ett antal tänkbara orsaker till att man inte sätter ut något pris i annonsen:

a) Man är osäker på vad som är ett rimligt pris och förväntar sig att en ev. köpare skall ge ett bud.
b) Man vet mycket väl vad varan är värd, men vill se om det dyker upp någon som inte vet, och vill betala betydligt mer.
c) Man vill egentligen inte sälja, men hustru/man/sambo har bestämt att det finns för mycket grejer i fotoväskan.

//Curt
 

Mumin_

Aktiv medlem
Bäst att inleda med: det är ju självklart upp till säljaren och idioten gör som h*n vill men... Irriterande tycker jag, likadant när priset är lågt satt och det står i annonsen "Ge ett bud!". "Först till kvarn" är en annan variant som får skinnet att skrynkla sig. Och till råga på allt när priset är tokhögt. Men det finns ju alltid någon tomte som har noll koll och gör en dålig affär.

Ja ja, skönt att skriva av sig ibland i alla fall.
 

Sven Blomquist

Aktiv medlem
Jovisst, men det är ju faktiskt så att många butiker i många år skyltat med grejor utan att sätta ut priset (fönsterskyltnig). Det blev till sist så vanligt att det kom en lag som kräver att priset sätts ut i skyltfönstret. Det var ett sätt att locka in folk i butiken och det är kanske samma här. Att få några att höra av sig för att kunan sälja in sin pryl med bra munväder!?

För övrigt har jag nog förstånd så det räcker och blir över :)

Varför skulle jag göra det? Är väl uppenbart för de med lite förstånd att förstå vad jag menade med detta? Är väl löjligt att försöka sälja saker utan att berätta vad man vill ha. Som en om Icas reklam bara visade varorna, men inte sa vad de kostade.
 

keckax

Aktiv medlem
c) Man vill egentligen inte sälja, men hustru/man/sambo har bestämt att det finns för mycket grejer i fotoväskan.

//Curt
Skojar du? Då får man väl göra som fyllhundarna gör med spriten, alltså gömma gluggarna i garaget, stövlarna, eller liknande:)

Allvarligt talat så låter det inte som något idealiskt förhållande om sambon ställer dylika krav.

/K
 
ANNONS