Annons

Adobe tar bort stöd för Windows 7,8 samt Mac 10.11

Produkter
(logga in för att koppla)

alfin

Aktiv medlem
Vet inte om storleken på buggarna är av någon avgörande betydelse, men en överhängande risk är färre kunder. 'Oh, you know, apart from having to pay each month, you also have to upgrade your OS to continue. If needed, buy a new computer. Just use your credit card...'
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Jag kör MacOS 10.14 beta. Den kommer enbart hantera 64-bitarprogram.
Den klagar över att ett antal av mina program inte kommer fungera på den skarpa versionen.
Bland annat på program från Adobe.
Förmodligen är Adobe tvungna att uppgradera och följa policyn från Apple.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Jag kör MacOS 10.14 beta. Den kommer enbart hantera 64-bitarprogram.
Den klagar över att ett antal av mina program inte kommer fungera på den skarpa versionen.
Bland annat på program från Adobe.
Förmodligen är Adobe tvungna att uppgradera och följa policyn från Apple.
Men Windows 7 har extended support till januari 2020 och 8.1 till jan 2023. Däremot så har det uppräknade Windows 10-versionerna tappat supporten eftersom Win10 bygger på löpande uppdateringar som M$ inte vill att folk slipper undan.

(Dock finns det LTSB-varianter av Win10 för de som har Enterprise-licens, men jag gissar att Adobe inte bryr sig om det.)
 

Ventures

Aktiv medlem
Det skulle inte förvåna mig om Adobe kommer att fjärrstyra perpetual-versionerna av Lr och göra dem helt obrukbara också. Borttagningen av kartfunktionen den 30/11 i Lr 6 är bara början. Vid något tillfälle måste jag logga in mig hos Adobe för att Lr skulle kunna startas så de håller nog koll. Gissningsvis lägger programmet av om man rycker ur närverkssladden.
 
ANNONS