Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Inspirerande nakenfotograf

Produkter
(logga in för att koppla)

Nw2

Avslutat medlemskap
Wolfgang skrev:
Helt kass bilder! Modellerna ser ut som sminkade barbiedockor i onaturliga poser. Bilderna är opersonliga och glassiga och helt värdelösa.
Dags för Herr Gerlach att visa upp sina nakenbilder och visa för oss andra hur det skall se ut .....
 

tirpitz

Medlem
Hade lite dötid på jobbet och jag tänkte att jag skulle titta de olika fotograferna för lite inspration. Men...

"Access to the URL http://www.brighamfield.com/ is currently restricted because it belongs to the Company Prohibited Sites category group."

Ska jag skratta eller gråta?

Jag hoppas jag har bättre lycka med de andra fotograferna.
 

j3n5

Aktiv medlem
matnyttige skrev:
Kanske något för "fine art nude"-fotograferna att tänka på?
Tycker jag verkligen inte.. Varför ställs det inte lika höga krav på denna typ av foto som andra kategorier? Är allt som krävs en snygg modell och bra ljussättning? I bästa fall är dessa bilder snygga rent grafiskt, men idémässigt tycker jag de haltar. Har tittat lite på bilder från bl a. Byron Newman, John Mason, Jan Cobb, Michael Boys, Uwe Ommer, James Wedge mm. Tycker de var bättre förr... Eller i alla fall mer intressanta i sina ideer och kringarrangemang. Skulle inte kalla alla deras bilder för Fine art nude precis..
 

Pongu

Aktiv medlem
Den förstnämnda var väl duktig, men inget speciellt i min mening. Inte så att jag skulle komma i närheten själv, men ingen som direkt skiljer sig ur mängden heller. Men Bruno Bisang var ju enormt bra! En del av bilderna är ju sagolika!

/Pontus
 

matnyttige

Aktiv medlem
j3n5 skrev:
Tycker jag verkligen inte.. Varför ställs det inte lika höga krav på denna typ av foto som andra kategorier? Är allt som krävs en snygg modell och bra ljussättning? I bästa fall är dessa bilder snygga rent grafiskt, men idémässigt tycker jag de haltar. Har tittat lite på bilder från bl a. Byron Newman, John Mason, Jan Cobb, Michael Boys, Uwe Ommer, James Wedge mm. Tycker de var bättre förr... Eller i alla fall mer intressanta i sina ideer och kringarrangemang. Skulle inte kalla alla deras bilder för Fine art nude precis..
Jag håller med dig. Mitt inlägg var mer för de som har tjatat på att ännu en ny pool skulle införas -"Fine art nude" eller "nude fin art" (eller vad det var för olika förslag). Jag tycker själv att dessa bilder då kan bli väldigt lika och kanske uttjatade i längden.

Men samtidigt finns det ju folk som hatar nakenbilder som är tagna i naturlig miljö typ säng, strand och vatten, medans andra spyr galla om nakenmodellen står i en onaturlig miljö typ industrilokal eller i ett sädesfält. Svårt att göra alla lyckliga.
 

lottawe

Aktiv medlem
matnyttige skrev:
Mitt inlägg var mer för de som har tjatat på att ännu en ny pool skulle införas -"Fine art nude" eller "nude fin art" (eller vad det var för olika förslag). Jag tycker själv att dessa bilder då kan bli väldigt lika och kanske uttjatade i längden.
Bör jag ta åt mig? Äsch, strunt samma vilket..

Dock vill jag säga att tolkningen av genren får stå för dig, det är din tolkning och åsikt. Bilder i genren behöver nog inte alls bli så "lika" egentligen. Det finns inget som säger att Fine art nude är bilder mot antingen svart bakgrund, sädesfält eller på en säng e.t.c. Många av dina bilder passar väl in så detta agget fattar jag inte riktigt..
 

matnyttige

Aktiv medlem
lottae skrev:
Bör jag ta åt mig? Äsch, strunt samma vilket..

Dock vill jag säga att tolkningen av genren får stå för dig, det är din tolkning och åsikt. Bilder i genren behöver nog inte alls bli så "lika" egentligen. Det finns inget som säger att Fine art nude är bilder mot antingen svart bakgrund, sädesfält eller på en säng e.t.c. Många av dina bilder passar väl in så detta agget fattar jag inte riktigt..
Lotta, ja du bör ta åt dig åt tjatet med namn på den nya poolen. Men det är en mindre sak. :)


Jag ser ingen anledning till en sådan pool som "fine art nude". Lika lite som vi behöver en pool för "makrobilder med flugor", "avancerade familjebilder" eller "bilder för klubben - innbördes beundran".
Vi har ju redan kategorien "naket" att lägga bilderna i.

Det är inget agg. Jag tar alla möjliga bilder och även naket ibland. (Dock hellre i miljö men även i studion).
 
ANNONS