Annons

Förstörd katalog Lightroom 3

Produkter
(logga in för att koppla)

Poteta

Aktiv medlem
Jag gissar också på att hårddisken är på väg att ge sig. Fast det är en högst amatörmässig gissning. En ny hårddisk kostar inte många kronor idag.
 

MickeHusse

Avslutat medlemskap
Jag gissar också på att hårddisken är på väg att ge sig. Fast det är en högst amatörmässig gissning. En ny hårddisk kostar inte många kronor idag.
Hårddisken är relativt ny, dessutom så kom fenomenet med LR 3, skulle det vara hårddisken som spökar så torde annat också strula men så är inte fallet.

Tack ändå.
 

joakim d

Aktiv medlem
Du har fått tipset att ominstallera men jag är osäker på om en ominstallation skriver över gammla inställningsfiler o dyl så om någon sådan fil är korrupt kan ju problemet kvarstå även efter en ominstallation.

Jag vet inte var dessa filer ligger i Windows men på min Mac hittar jag dem i min användarkatalog, om du vill testa så radera dem inte utan flytta dem till något annat ställe ifall du har saker du vill ha kvar som egna presets etc. Sedan kan det ju finnas saker i registryt också men det vet jag inget om för det har vi macare inget :)

En annan ide är att kolla hos Adobe om de har något skript eller program som gör en komplett avinstallation men som sagt glöm inte att kopiera undan dina egna presets o liknande i så fall.
 

LKPG_

Medlem
Har har liknande problem med LR 3 (o även i 2:an tidigare) jag kör mac. Men sedan jag bytt tillbaka till mitt orginal ram minne så har jag för tillfället inte samma problem. Dock går det lite segt...

Men till saken, kolla om det på något sätt är fel på RAM-minnet. Har du några andra konstiga slumpartade fel på datorn? Program som kraschar m.m.? LR hanterar ju ganska så mycket info i RAM så om det är något fel där ger det stor effekt...

Kan kanske hjälpa dig o ev mig om någon har fler tips på denna linje!

//CB
 

MickeHusse

Avslutat medlemskap
Tack alla som engagerad sig i mina bekymmer.

Efter sju sorger och åtta bedrövelser så har jag kommit till rätta med problemet.

Efter att ha prövat "allt" som att ominstallera, rensa cacher, omformatera och gud vet vad så visar det sig att:

SATA(ns) kabeln var kass, bytte till en ny och allt är som det ska vara igen.
Att den gav upp i samma ögonblick som jag uppgraderade tiöö LR3 är ju ett ödets nyck och det ställde till det i huvudet på mig.

Än en gång tack för alla tips och uppbackning.

mvh
Micke
 

vaktmästaren

Aktiv medlem
Tack alla som engagerad sig i mina bekymmer.

Efter sju sorger och åtta bedrövelser så har jag kommit till rätta med problemet.

Efter att ha prövat "allt" som att ominstallera, rensa cacher, omformatera och gud vet vad så visar det sig att:

SATA(ns) kabeln var kass, bytte till en ny och allt är som det ska vara igen.
Att den gav upp i samma ögonblick som jag uppgraderade tiöö LR3 är ju ett ödets nyck och det ställde till det i huvudet på mig.

Än en gång tack för alla tips och uppbackning.

mvh
Micke
Skönt att det löste sig. Men det är märkligt att en trasig kabel kan ställa till sådana problem. Det borde liksom bli att antingen funkar det, eller så gör det inte det. Märkligt.
Men som man brukar säga: det är mycket med det elektriska!
 

MickeHusse

Avslutat medlemskap
Skönt att det löste sig. Men det är märkligt att en trasig kabel kan ställa till sådana problem. Det borde liksom bli att antingen funkar det, eller så gör det inte det. Märkligt.
Men som man brukar säga: det är mycket med det elektriska!

Ja fråga mig vad jag tycker *S*
Den fungerade väl "fläckvis" men det blev läs/skrivfel till disken.
Jag bytte kabel och problemet är borta, det räcker för mig. :-D
 
ANNONS