Annons

Skicka in till Nikon service - vilket fraktsätt

Produkter
(logga in för att koppla)

yalazy

Aktiv medlem
Står i begrepp att skicka in min D750 till Nikon service för undersökning då den har ett serienummer som omfattas av eventuellt tillverkningsproblem. Jag är mycket angelägen om att det ska gå snabbt, då jag bara har ett hus.

Förra året skickade jag in en 70-200 med postpaket, och det tog flera veckor innan det ens hämtades ut från postens utlämningsställe. Det står också på Nikons sida att man ska välja frakt "till dörren".

Men vad väljer man då? Som både har frakt till dörren (utan föregående sms:ande då telefonnumret går till växeln), och där paketet är försäkrat. Jag skickar som privatperson. Har kikat runt lite själv förstås, men hoppas att någon här är mer insatt i de olika fraktalternativen och vad som blir bäst i det här fallet.
 

Newnoise

Aktiv medlem
Jag skickade just in min kamera + objektiv till Nikon solna. Valde företagspaket, gick snabbt. Försäkrat upp till 50000kr.
 

bomalt

Aktiv medlem
Kontakta Nikon så ordnar dom en fraktsedel så att du kan skicka in den utan kostnad. Min dotter som har en D750 fick det erbjudandet efter kontakt med Nikon.
 

yalazy

Aktiv medlem
Tackar för era svar, och känner mig lite dum ;) Enkelt och bra med postens företagspaket!
 

yalazy

Aktiv medlem
Kan berätta att jag pratade med Nikon service (de är alltid trevliga, synd bara att det ligger i Stockholm ;) ), och när det gäller såna här servicemeddelanden från Nikon så kan man få en fraktsedel skickad från dem, och få kameran hämtad hemma eller på jobbet.
 

bomalt

Aktiv medlem
Det är ju bra service när det gäller produkter "som återkallas" p g a något känt fel...
 
ANNONS