Annons

Hjälp! Min 600 EX-RT slår alltid full blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

danielll

Aktiv medlem
Som rubriken lyder så slår min 600 EX-RT-blixt på full styrka (monterad i blixtskon på kameran). Det står TTL istället för ETTL i displayen.
Verkar som att ETTL inte funkar längre, trots att det står 0 i custom functions-menyn.
Jag har inte, vad jag vet, ställt in den på något konstigt vis eller så. Så jag undrar om den är trasig eller om det går att fixa.
När jag har blixten löst, ej monterad på kameran slår den i ETTL som en ska, och den funkar i ETTL när jag har ST-E3-RT:n monterad på kameran.
Men monterar jag den i blixtskon så blir det bara TTL, och den slår alltid med full kraft.


Hjälp mottages tacksamt.
 

Curt L

Aktiv medlem
Du har inte råkat ställa C.Fn extern blixtinställningen i kameran på TTL istället för E.TTL?
 

apersson850

Aktiv medlem
På något sätt tror blixten att den sitter på en gammal kamera för film (EOS typ B). Är det custom function 05 som du har kollat står på noll? Vilken sorts kamera sätter du blixten på?
 

Patrik68

Aktiv medlem
Har du provat att fabriksåterställa blixten? Var även noga med att blixten sitter riktigt intryckt i blixtskon annars funkar den inte som den ska. Känsligt det har jag märkt.
 
ANNONS