Annons

Ny Firmware för A1, A2, A200 och Z3

Produkter
(logga in för att koppla)

Gurra G

Aktiv medlem
Tack för tipset

Jag uppgraderade precis min Z3, kan inte märka nån skillnad så här direkt. För 1 sekund trodde jag att kapaciteten på kortet hade ökat efter uppgraderingen innan jag kom på att kameran hade ställt ner kvaliten på standard...
 

Nekomy

Avslutat medlemskap
För A modeller är bara förändrat att man nu kan använda kort över 4 Gig. Är man som mig lite praktiskt rädd för att tappa (förstöra) kort och förlora alla bilder och där med nöjer sig med flera 256 megs kort så är det onödigt att chansa att uppdatera om kameran fungerar utan problem. Det är bara om man har kort på "över" 4 Gig man skall uppdatea.
 

Risc

Ny medlem
Lite snabbare med ny firmware

När jag uppdaterade min A1:a (1.02e till 1.12e) så blev den en aning snabbare på att skriva ner bilderna till minneskortet. I alla fall i xfine läge. Ingen skillnad i raw-läge, som jag alltid fotograferar med.

Jag använde två olika minneskort (Viking 256MB och Lexar 1GB(80x)). Fast bländare och slutartid (2.8 1/125 s). Bildstabilisatorn avstängd. Fokuserade innan tidtagningen började.

I xfine-läge så mätte jag tiden för 3 bilder fotograferade i en följd + tiden tills minneskortslampan slocknade.
Före - 12-15 sekunder beroende på minneskort
Efter - 10 sekunder oavsett minneskort.

I raw-läge så mätte jag tiden för 5 bilder fotograferade i en följd + tiden till minneskortslampan slocknade.
Före - 32-35 sekunder beroende på minneskort
Efter - 32-35 sekunder beroende på minneskort
 

Nekomy

Avslutat medlemskap
Jag uppdaterade för att se om jag såg någon skillnad. Jag inbillar mig att mitt kort (Kingston 1024MB Elite Prp) blir varmare med den nya uppdateringen. Sedan märkte jag att de jar lagt till saket för tele linser, förut fick man bara med detta om man köpte en tele eller macro lins (har jag för mig).

Hastighets skillnad har jag ännu inte tänkt på och detta beror nog på att jag allt för ofta fotograferar så att jag inte tänker på detta, dvs att det tar lite tid mellan bilderna så det inte buffras.

Är det andra som reagetat på hastigheten? Minolta har ialla fall inte dokumenterat detta.
 

js1

Aktiv medlem
Gå in på minolta.se.
Gå till digitalkameror/support/kameraprogramvaror.
Välj modell och språk.
När du sen läser om de olika programversionerna står där även hur du lägger in dom i din kamera.

/Jörgen
 

js1

Aktiv medlem
Testa denna länk, men ta bort parantesen först.


/Jörgen


(http://download2.konicaminoltaeurope.com/OpenMind/Technic/SWFW/mswdipho.nsf/E2BB1F9BE401F25F4925702D002C59CE/$file/A2_FIRMWARE_113_ENGL.PDF)
 
ANNONS