Annons

Tappade inställningar Minolta A1

Produkter
(logga in för att koppla)

Nekomy

Avslutat medlemskap
Idag när jag stoppade in batteriet efter att det vart ur kameran under natter för laddning så slog jag på min kamera (Minolta A1) och reagerade på att ljudet var på, jag brukar alltid ha ljudet avslaget då jag tycker att det är ganska irriterande. Jag gick in i menyn och märkte då att allt var tillbaka på orginal settings och att även texten som skall skrivas till EXIF nu var borta och att alla mina förinstälda settings även de var borta. Det var som om någon hade återställt kameran.

Jag tog några bilder, dom hamnade i en befintlig kattalog med gårdagens datum (10250815) och då det redan låg bilder där i så fortsatte den åtminstonde att numrera bilderna rätt.

Nu undrar jag om någon annan har upplevt detta eller vet hur Minolta A1 spar sina inställningar. För oftast när det gäller morderna saker som tappar minnet så brukar det oftast bero på tre saker; Minnes fel, slut på nått backup batter eller bug i systemet. Kameran är köpt (2004-05-11) och har tagit några några tusen bilder, är detta nått för garanti kontroll eller är det nått som bara händer lite då och då?

P.S Ursäkta stavningen
 
ANNONS