Annons

Nikon D300 - L-gummigrej på undersidan

Produkter
(logga in för att koppla)

andreostergard

Aktiv medlem
Hej

Har tappat bort den "lilla" L-formade gummibiten som sitter under kameran. Använder sällan kameran separat från batterigreppet men har nu behov av att göra så.

Någon som vet var man kan hitta denna någonstans och vad den har för artnr eller motsvarande.

Tacksam för svar
 

Irenee

Aktiv medlem
Enligt produktbeskrivningen så heter den bara "kontaktskydd för tillbehörsbatteriet MB-D10".Kanske inte så mycke till hjälp,de va va jag kunde hitta iaf.
 

GrAcK

Aktiv medlem
Hej

Har tappat bort den "lilla" L-formade gummibiten som sitter under kameran. Använder sällan kameran separat från batterigreppet men har nu behov av att göra så.

Någon som vet var man kan hitta denna någonstans och vad den har för artnr eller motsvarande.

Tacksam för svar
Det är inte så att du har satt den i det "fack" i batterigreppet där den "skall" förvaras när man använder batterigreppet?
 

andreostergard

Aktiv medlem
Viktor, av ren nyfikenhet, var sitter det facket du menar? Är det där batteriet skall sitta i "vanliga fall"? Inte för att jag har lagt det där men ändå :)
 

andreostergard

Aktiv medlem
Aha då är jag med.



Lite forums vett och etikett, citera _aldrig_ inlägget som är direkt ovanför då det är självklart att du svarar till det ;) Slipper man 100-meter text som man redan har läst när man börjar titta i tråden.
 

hbengtsson

Aktiv medlem
Aha då är jag med.

Lite forums vett och etikett, citera _aldrig_ inlägget som är direkt ovanför då det är självklart att du svarar till det ;) Slipper man 100-meter text som man redan har läst när man börjar titta i tråden.
Det håller jag inte med om. För ordningens skull bör man alltid citera om man svarar på någons inlägg (brukar dock själv vara rätt slarvig med det). Det är åtminstone inte fel. Dessutom kan folk hinna posta samtidigt (läs före) och plötsligt blir det inte lika självklart längre.
 

andreostergard

Aktiv medlem
Alla tänker vi olika där men nu går vi väldigt OT.



För att svara på min egen fråga så finns de att köpa här:

http://www.bocaphoto.com/

Kostade mig 93kr inkl frakt vilket inte är farligt. Vill man leta efter den på ebay eller motsvarande så heter de "Bottom Terminal Cover"
 
ANNONS