Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stativfoten sönder Nikon 500/4 P

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonte_rm

Aktiv medlem
Hallå där..

Idag gick min stativfot sönder på mitt 500/4 P.. Alltså själva ringen som sitter runt objektivet som man kan skruva på så man kan ställa kameran på högkant. Den sprack längst ned där ringen blir till fot..

Är det någon som vet om det finns sådana att få tag på och om de går att byta ut ? Jag har googlat men inte hittat.

Är det också någon som vet vad det är för material, aluminium eller magnesium ? Om man nu skulle ge på sig att svetsa ihop det om det inte går att laga med reservdelar ...

mvh // johannes
 

Helmetrock

Aktiv medlem
Tyvärr har jag ingen aning om det finns att få tag på, men jag vet en som troligen kan tillverka en ny fot för dig om inget annat funkar. Hans Olsson på Optipod i Vintrosa, ring honom på 019 294060.
 

Jonte_rm

Aktiv medlem
Tack för tipsen, jag har ringt Lasses och hade otur då reservdelarna för det objektivet gick ut för ganska exakt ett år sen.. Typiskt. Jag har gjort ett plåster av aluminium och limmat dit med expoxy.. Får se hur länge det håller..

Mvh // Johannes
 
ANNONS