Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ram till A3+ papper 27,7*28,3 cm

Produkter
(logga in för att koppla)

jn4u

Aktiv medlem
Jag söker efter en ram där man kan få in ett A3+ papper 27,7*28,3 cm.

Någon som vet något stället som lagerhåller denna typ av ramar? En vanlig bra ram, behöver inte vara super special med reflexfritt glas och Syrafritt bla bla. Utan skall tåla att man byter bild någon gång i halvåret och att man kan ta ur "glaset" och ramen är stabil utan det...
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
A3+ är egentligen ingen A standard. Fast det formatet du nämner stämmer inte heller. Det är egentligen amerikanska 13x19 inch. Vilket blir 329 x 483 mm.

Jag har själv sökt ramar som passar och aldrig hittat några.
Man får helt enkelt ta en större ram och sedan be någon skära till en passande passpartout.
Sedan bör du inte köra utan glas. Glaset gör mycket för att skydda bilden från uv-ljus och annat som påverkar bilden och får den att åldras.
 

begust

Aktiv medlem
Jag söker efter en ram där man kan få in ett A3+ papper 27,7*28,3 cm.

Någon som vet något stället som lagerhåller denna typ av ramar? En vanlig bra ram, behöver inte vara super special med reflexfritt glas och Syrafritt bla bla. Utan skall tåla att man byter bild någon gång i halvåret och att man kan ta ur "glaset" och ramen är stabil utan det...
Jag har skrivit ut i storlek 30*40 på A3+ Sedan monterar jag dem i passepartout med yttermått 40*50 cm med öppningsmått 30*40 cm och i en 40*50 cm ram. Clas Ohlsson har rätt bra aluminiumramar.
 
Bra ram för A3+ med passepatout

Har hittat följande Nielsen ram som finns med både svart och vit ram som har passepartout med öppning på 30x45 cm. Så ganska bra för A3+ (329 x 483 mm). Finns här:

https://www.fotoalben-discount.de/wooden-frame-Apollo-45x60-cm-white

Men jag beställde den istället från BGA med upphämtning i butik. Kostade då 349 kr/st. Finns dock inte i deras officiella sortiment så mailade dem med länken ovan som info och frågade om de inte kunde ta hem dem. Och de kunde de :).

/Anders
 

tumlaren

Aktiv medlem
Det finns en konstnärsbutik i Malmö som säljer färdiga ramar till A3+ samt passepartouter. Har för mig att butiken heter Drewex och ligger på Slussgatan i Malmö, handlar mina ramar där och om jag vill några färgade passepartouter så har de många olika färger att välja på. Priset på ramarna ligger på ca 250 kr st.
Så leta gärna på konstnärsbutiker, de kanske har vad ni söker.
 

AFJ

Aktiv medlem
Har hittat följande Nielsen ram som finns med både svart och vit ram som har passepartout med öppning på 30x45 cm. Så ganska bra för A3+ (329 x 483 mm). Finns här:

https://www.fotoalben-discount.de/wooden-frame-Apollo-45x60-cm-white

Men jag beställde den istället från BGA med upphämtning i butik. Kostade då 349 kr/st. Finns dock inte i deras officiella sortiment så mailade dem med länken ovan som info och frågade om de inte kunde ta hem dem. Och de kunde de :).

/Anders
Tack för bra tips! Jag har tidigare gjort som begust, skrivit ut 30x40 och använt standardram 40x50 men det känns ju som man "ger upp" lite yta och ibland vill man ju ha just 3:2 format. Det får bli att kontakta BGA!
 
ANNONS