Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon eos 60d, ladda batteri!

Produkter
(logga in för att koppla)

Maulin

Aktiv medlem
Satte batteriet på laddning igår sen när jag tog ut det nu så var det fortfarande tomt, alltså inte laddat. Det blinkar på charge när de sitter i laddaren, ska det stå så? Oranget.
 

Hellfog

Medlem
Haft batteriet länge?, batterier håller inte samma kraft för evigt. Kanske har gjort sitt.

Annars prova om processen igen se om det blir samma sak igen.
 

Ogg

Aktiv medlem
Satte batteriet på laddning igår sen när jag tog ut det nu så var det fortfarande tomt, alltså inte laddat. Det blinkar på charge när de sitter i laddaren, ska det stå så? Oranget.
Det skall blinka orange när batteriet inte är laddat.
Enkelblink för 0-50% dubbelblink för 50-75% och trippelblink för 75-99%
När det blir 100% skall det lysa grönt.

Har du originalbatteri och laddare?
Känns som garanti i så fall, beroende på hur gammalt det är.

Om det inte är original så går inte alltid de och originalladdare ihop.
 

Maulin

Aktiv medlem
Det är orginal, fick hem kameran igår.
Jag provar nu igen, just nu blinkar det trippelt. Så det bör ju snart vara fullt.

Jag vill ju ut och fota nu! :)
 

teriksson

Ny medlem
Har du satt i batteriet korrekt i laddaren?

Jag har en 50d och tabbade mig lite första gången jag ladda det, jag försod inte att man skulle "skjuta" in det i laddaren så det snäpper fast. Jag la det bara ovanpå och då fick det förmodligen ojämn kontakt med laddstiften..
 
ANNONS