Annons

Miniatyrer försvinner i XP

Produkter
(logga in för att koppla)

scrappy

Aktiv medlem
När skall öppna en bild från Photoshop kunde jag se miniatyrer i "öppna fönstret". Nu ser jag bara filnamnen. Jag vet att jag kan ändra till "se miniatyrer" men nästa gång jag skall öppna ser jag bara filnamnen igen.

Det är lite jobbigt att alltid ändra till visa miniatyrer då man skall öppna en bild. Finns det något sätt att ändra detta globalt, så att man alltid ser miniatyrer då man öppnar en bild i Photoshop och andra bildprogram?
 

bandola83

Aktiv medlem
Som Henrik säger. Ändra alla inställningar till det du vill ha. Gå sedan in på Verktyg->Mappalternativ->visningsfliken och slutligen "använd i alla mappar". Då fungerar det säkert. Att visa "thumbnails" i alla mappar är dock lite mer prestandakrävande, med det är säkert inget problem.
 

scrappy

Aktiv medlem
Det är inte riktigt så enkelt, innan jag installerade SP2 hade jag vanlig visning i mapparna (lista) men när jag öppnade en fil från PS såg jag den som en miniatyr. Problemet är att nu visas alla filer som "lista" från PS. Oavsett om jag har visa miniatyrer eller inte i vanlig mappvy.
 

Zoso

Aktiv medlem
Gör som Magnus föreslog och stara sedan om datorn, då skall det fungera.

kent.
 

Matsand

Ny medlem
Om du vill se Nikons NEF-filer som miniatyrer i SP2 måste du ladda hem en uppdatering från Nikons hemsida (under support, NEF Tumnageluppdatering).

/Mats
 
ANNONS