Annons

Stativ? Canon eos 50D+Sigma 70-200mm 2,8

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Jag är sugen på att köpa ett stativ till min kamera och mitt kommande objektiv. Jag letar stativ begagnat för att hålla nere priset något.

Vilket "budget stativ" skulle ni rekommendera för att klara av kamera+objektiv? De är ca 2,5kg. Jag skulle gärna se att den klarar av mer om de är så att man uppdaterar utrustningen i framtiden.

Ni får gärna skriva ett budgetalternativ och ett som är lite mer påkostat som man kan "växa i" som fotograf.

//Hanna
 

mac60

Aktiv medlem
Hej!

Jag är sugen på att köpa ett stativ till min kamera och mitt kommande objektiv. Jag letar stativ begagnat för att hålla nere priset något.

Vilket "budget stativ" skulle ni rekommendera för att klara av kamera+objektiv? De är ca 2,5kg. Jag skulle gärna se att den klarar av mer om de är så att man uppdaterar utrustningen i framtiden.

Ni får gärna skriva ett budgetalternativ och ett som är lite mer påkostat som man kan "växa i" som fotograf.

//Hanna
Köp ett bra meddetsamma
Köpte själv ett billigt som verkade bra från början men det användes aldrig eftersom man märkte problemen efterhand.
Finns många märken men Manfrotto är väl bland dom bästa , sedan har ju Benro och siuri många bra för pengarna stativ som är riktigt bra.
Allt är en penga och hur man skall använda det fråga
Vilken budget hade du räknat med? och hur skall du använda det
Hemma i studio så se om du hittar ett gammalt trästativ
Tror inte att du får något bra under 2000 ( nytt ) i vissa fall med huvud men annars så tillkommer det

Hade själv 5oD och canon 70-200 2,8 ver ii innan och det blev manfrottos stativ för min del
 

MichaelB

Aktiv medlem
Hej!

Jag är sugen på att köpa ett stativ till min kamera och mitt kommande objektiv. Jag letar stativ begagnat för att hålla nere priset något.

Vilket "budget stativ" skulle ni rekommendera för att klara av kamera+objektiv? De är ca 2,5kg. Jag skulle gärna se att den klarar av mer om de är så att man uppdaterar utrustningen i framtiden.

Ni får gärna skriva ett budgetalternativ och ett som är lite mer påkostat som man kan "växa i" som fotograf.

//Hanna
Beror som sagt lite vad du ska ha det till. Ska du bära runt på det mycket vill man ju inte att
vikten ska vara för hög. Ska du bara ha det hemma spelar det ju mindre roll.
Jag köpte ett extra stativ på Tradera för 100:- ett gammalt Velbon videostativ upptäckte
att det fortfarande tillverkades. Hittade även en Triopo kulled på tradera för 150:-
Så 250:- funkar alldeles utmärkt till mina behov stativet är i alu & stabilt.
Detta finns på Tradera just nu
http://www.tradera.com/item/302313/248631558/fotostativ-vebon-sherpa-803r-inklusive-kulled
 
Jag vill ha ett stativ som är enkelt att ha med sig, jag tänkte ha det fastsatt på kameraväskan jag beställt hem så att jag enkelt kan testa de i olika situationer.

Jag har några saker jag skulle vilja fotografera i framtiden bara för att lära mig och de är vatten som rinner i en älv eller liknande. Mörka gatubilder och bara inredningsbilder inomhus. Självporträtt med fjärrutlösare hade också vart kul att testa. Samt naturfotografier. Vi har nära till Gysinge och där finns mycket fåglar, funderar på att åka dit och testa också.

Som ni märker så vet jag knappt själv vad jag vill ha stativet till utan vill mest ha de för att experimentera och se vad som är roligt att fotografera och inte.
 
ANNONS