Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)

LennyJ

Aktiv medlem
Det händer om jag tror att dom kommer med någon FF med lägre upplösning, högre FPS och bättre AF utan filmfunktion men med lika goda hög-ISO egenskaper under 2009. Prislappen ska heller inte ligga över 40000:-.

Vad jag önskar är i grunden en D3 som kan använda Canon tillbehör, en bra allround kamera.

Bryr mig egentligen inte alls om hur bilderna ser ut på ISO 25600men däremot på ISO 3200.

Vad ska man med tokhöga ISO till om kameran ändå inte vill fokusera i det ljuset där man har användning av det?

Jag köper 5D mkII för ISO egenskaperna och möjligen justeringen av AF, men mest för att det är dags för nytt hus. Men jag är i övrigt besviken på vad det blev då dom underlåtit att åtgärda kamerans svaga punkt som är AF samt lagt till en kitchig filmfunktion.
Hej håller med dej önskar också en kamera med liknande specar med hög fps typ 10 b/sek då jag fotar mycket flygande fågel samt annan action i naturen, har kört 1Ds MkIII i nästan ett år och jag kan lova att det är en grym kamera som levererat mej bilder som man knappt tror är möjliga även på höga ISO. ( kameran klassades ju i forumet som årets mest onödiga när den kom "för mycket pixel").ok den va dyr jävligt dyr.En sak som många påpekat är valet av objektiv. För att få ut max av kameran enl. mina erfarenheter och tester så kommer zoomarna till korta det är bara dom bästa fasta gluggarna som gör kameran rättvisa.

Kul är i alla fall att dessa högupplösta kameror kommit ner i konsumentvänliga priser dock ej 1D serien tyvärr,
.

Mvh / Lenny
 
Senast ändrad:

kiwi

Aktiv medlem
lite tveksam till annonser utan telefonnummer, men hon kan ju ha en bra anledning. Som att inte bli störd av snackare i julhelgen t.ex.
Frågan är vad hon har för anledning att sälja den... Vem köper en så dyr kamera för att sedan direkt sälja den igen till (i sammanhanget) liten förtjänst?

Någon som fått en för mycket? Någon som köpt den utomlands och sedan kommit på att "näe, det var nog inte något för mig ändå"?

Och om man nu ska "utnyttja" oss 5DMkII-sugna individer - är det inte bättre att gå via Tradera och pumpa oss den vägen?

Det här kan förstås vara helt legitimt, men jag får alltid smårysningar när det säljs dyra saker på Blocket.


/ Kiwi
 

dajli

Aktiv medlem
En på blocket i Göteborg.
http://www.blocket.se/vi/19596729.htm?ca=3_s

lite tveksam till annonser utan telefonnummer, men hon kan ju ha en bra anledning. Som att inte bli störd av snackare i julhelgen t.ex.
Jag tror verkligen det är en bluff. Språket känns inte som det är skrivet av någon med svenska som modersmål, vilket namnet Lina ger intryck av att det är. Det skulle vara om Lina är 12 år, men det känns orimligt. :) Eller så hade annonsörskan bråttom när hon la in annonsen, men nja...

"Denna kamera är i stort sett omöjlig att få tag i dagens marknad."
"Frakt är Gratis."
"Kontakta mig om det är något annat som intresserar er"
Varför ens berätta att den är omöjlig att få tag i? Det borde ju de som letar efter den på blocket vara medvetna om. :) Men det kanske bara är jag som är känslig för dåligt språk och konstiga formuleringar i annonser, mina och andras. :)
 

Beatnutz

Aktiv medlem
"Kontakta mig om det är något annat som intresserar er"

Jag mailade o frågade om hon också har en fransk bulldog-valp till salu
men fick inget svar.

Typiskt
 

Candersson

Aktiv medlem
"Kontakta mig om det är något annat som intresserar er"

Jag mailade o frågade om hon också har en fransk bulldog-valp till salu
men fick inget svar.

Typiskt
Haha
Ja, med den formuleringen så verkar det onekligen som om damen i fråga har ett stort lager med diverse att erbjuda!
Nä, det här känns skumt!

Jag har förresten slutat tro på tomten, eller rättare sagt att han lyssnar på vad man önskar sig!
Han hade ingen mkII med sig i år :( ...fast jag varit snäll som bara den.
Bl.a. stått i kö väldans länge utan att gnälla.
 

dazzel

Medlem
Förbokad 5d MKII på Mediamarkt !!

Hej,

Är det någon på denna sida som har förhandsbokat en 5dMKII på Mediamarkt (Heron/Nacka/Barkarby) och fått den ?
 

jalle_fotograf

Aktiv medlem
jag köpte min utav en polare som stod i kö på 2 ställen och fick på båda direkt, men jag ringde inwarehouse och jämförde och de hade men de var så jäkla dyra. de finns i usa nu för beställning. dom hinner inte uppdatera sidan verkar det som. Min dotter var där veckan innan jul och jag skickade med henne pengar och den fanns i kit på B&H till samma pris som här, men så köpte jag här. de är ju inte omöjliga att få tag på. för övrigt var det en kille i sollentuna som hade annons på 5an med kit. jag ringde honom och han hade fått 3 från inwarehouse. tyckte han lät dyr men han lade inte på en krona om man hämtade den i sollentuna. På den hade det bara ringt jag och en till efter 3 dagar. så svårt är det inte.

Jan
 

Tsukuyomi

Avslutat medlemskap
Jag tycker att det är fel att annonsera kameran ett halvt år i förväg.
Så kallade papperslanseringar är inte helt ovanliga. Ur Canons synvinkel är det knappast fel. Det skapar en hype, och folk skjuter upp andra köp och väntar på den kommande modellen. Visst blev det längre väntan än jag trott, men Canon har mig veterligen inte givit något absolut datum för när kameran skall vara tillgänglig för oss dödliga.
 

lastrand

Avslutat medlemskap
Så kallade papperslanseringar är inte helt ovanliga. Ur Canons synvinkel är det knappast fel. Det skapar en hype, och folk skjuter upp andra köp och väntar på den kommande modellen. Visst blev det längre väntan än jag trott, men Canon har mig veterligen inte givit något absolut datum för när kameran skall vara tillgänglig för oss dödliga.
Jag tror å andra sidan att det kan finnas en fara med det: tvingas potentiella köpare att vänta i flera månader har de desto mer tid på sig att ändra sig. Jag själv avbeställde en 1DMarkIII efter flera månaders väntan, det stigande antalet rapporter om fokuseringsproblem hade självklart ett finger med i spelet. Hade kameran funnits att köpa någon månad efter lanseringen hade jag defintivt hunnit köpa en.
 

Beatnutz

Aktiv medlem
Mjo, Canons taktik med sena leveranser tror jag kommer att bita dem i foten. Det känns som otroligt dålig timing i och med hur ekonomin ser ut i världen just nu. Kan tänka mig att det är många som började tveka på att lägga ut 26 lax, speciellt om dom måste vänta till januari/februari.

Kan ju hända att det inte var planerat, men jag hoppas verkligen det inte är vi som konsumenter som får betala för det med höjda priser. Har ju redan hänt i tex Kanada, och ryktet säger att det gäller Europa också.
 

Tsukuyomi

Avslutat medlemskap
Pratade med killen på Kungsholms Foto och han sa att Canon Svenska (Heter det verkligen så? Canon Sverige låter bra mycket bättre) gick på en riktkurs kring 9 kronor för euron, som nu ligger kring 11? Detta skulle i teorin innebära en prisökning på 22-23% i snitt efter ljusteringen till nuvarande valutakurs. Tydligen skulle olika delar av sortimentet drabbas olika hårt av någon anledning, bortsett ifrån att dyrare produkter såklart får att högre absolut påslag då det är procentuellt.

Samtidigt har vi ju ett heads-up på prisökningen nu, jag har redan köpt all min optik och lagt handpenning på huset (som jag då garanteras till nuvarande marknadspris). Ökningen kommer bara drabba mig på batterigreppet, vilket på sin höjd rör sig om några hundralappar.
 

dudek53

Aktiv medlem
Jag fick ett ex för tre veckor sedan :)
Satt på jobb och hade en stund över så jag ringde mattsons foto i lund.
- Vi fick in ett kit idag, det kom tydligen in 5 ex till hela Sverige, ett fick vi, det är med kitobjektiv till, 24-105. Priset ligger på 32 500:-
Jag tar den sa jag, trots att jag inte har behov av nån kitoptik.
Sålde kitoptiken några dar senare, slutsumma blev 25 500 spänn.
Helt okej för att få nåt man länge velat ha :)

Jag har haft 1ds, 1ds mark 2 , 20d, 40d men denna kamera slår allt jag plåtat med innan. Upplösningen är ypperlig och färgåtergivning är skitbra. Iso kan pressas två steg utöver vad jag är van vid vilket får allt att känns så mkt enklare nu. Riktigt kul att plåta igen.

a Lucky bastard
 

dazzel

Medlem
Mediamarkt !!

Varav (minst) en finns här på fotosidan (och i denna eller annan 5d-tråd) och har redan sålt den.
Det är märkligt, för jag står på första plats på Mediamarkt Heron, dom har tydligen inte fått in några än, men det har däremot både Barkarby & Nacka fått, då har ändå Heron den största foto-avd. av dom tre, det tycker jag är konstigt !!

//Calle
 
ANNONS