Annons

Kan jag använda mina gamla objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Sockra

Aktiv medlem
Funderar på att byta upp mig från Nikon D70 till Nikon D7000, jag är inte så bevandrad i tekniken och undrar om jag kan använda mina objektiv som jag redan har.

AF-S Nikkor 18-70 mm 1:3,5-4,5G ED DX

AF-S Nikkor 55-200mm 1:4-5,6G ED DX


Eller behöver jag köpa nya objektiv också för att kunna använda nya kameran fullt ut.

Snälla hjälp mig=)
 

Peter-L

Aktiv medlem
Nix.... snarare så lyfter kameran dina möjligheter med dessa gluggar.
Jag har haft båda och de är prisvärda!! Som sagt, kör hårt!! :)

Sedan finns det bättre objektiv. Men har du dessa så börja där. Kan inte annat än tänka mig att du blir glad och nöjd.

Va enkelt=) Men dom tar inte ner kamerans kapacitet så det stör då.... *orolig* =)
 

Sockra

Aktiv medlem
Nix.... snarare så lyfter kameran dina möjligheter med dessa gluggar.
Jag har haft båda och de är prisvärda!! Som sagt, kör hårt!! :)

Sedan finns det bättre objektiv. Men har du dessa så börja där. Kan inte annat än tänka mig att du blir glad och nöjd.
Tack för hjälpen
 

JazzBass

Aktiv medlem
Teleobjektivet 55-200 har jag haft och jag tyckte mycket om det, men det fokuserade väldigt långsamt tycker jag. Vill/behöver du ha bättre af-hastighet, t.ex. om du fotograferar action så får du skaffa nåt snabbare typ Nikons 70-300/4,5-5,6 VR eller Sigma 70-200/2,8, men om du inte behöver en snabb AF så klarar du troligtvis dig riktigt utmärkt med den du har, bildkvaliteten var utmärkt tycker jag.

Normalzoomen har jag aldrig testat men den har ett riktigt gott rykte den med vad jag vet.
 
ANNONS