Annons

Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Makten

Aktiv medlem
Mattsen skrev:
Om du skakar om huvet riktigt ordentligt så kanske, kanske även du kan begripa att man ofta skapra bilder TILLSAMMANS med modellen. Och, inte ovanligt, att modellen väljer ut just såna bilder som du av någon anledning uppfattar som nedvärdernade....
Du behöver inte göra som modellen säger om du inte vill. Är du så viljesvag? Det är lika mycket ditt ansvar. Du kan nämligen låta bli att fota modeller som vill framställa sig själva på ett sätt som du inte anser vettigt. Har du tänkt på det? Man undrar lite.

Resultat? Jo, vi väljer ut dessa bilder som lyckade, vi är båda nöjda. Och, på ren svenska, vi skiter totalt i om du och andra ser dom som nedvärdernade. Det är liksom helt ointressant när vi båda är nöjda.
Ja, det framgår med största önskvärda tydlighet att ni skiter i vad folk tycker. Bara du är nöjd så är allt bra.
Tror du att världen blir en bättre plats av att agera så? Skita i alla andra.
 
Senast ändrad:

Mattsen

Aktiv medlem
Makten skrev:
Du behöver inte göra som modellen säger om du inte vill. Är du så viljesvag? Det är lika mycket ditt ansvar. Du kan nämligen låta bli att fota modeller som vill framställa sig själva på ett sätt som du inte anser vettigt. Har du tänkt på det? Man undrar lite.
Men då.... Som modellen säger? Läser du bara vad du vill läsa av vad jag skriver? Jag ser inga problem med dessa bilder. Jag kan se både skönhet och stolthet i bilderna. Jag kan se unika drag hos varje individ. Samtidigt är jag medveten om att ibland handlar det om att konkurrera. Jag vet att det finns ett stort EGO hos många av dessa tjejer. Det EGO som jantesvensson inte kan acceptera - kom inte och tro att du är något....
Men ofta är det just detta "ego" som krävs om man ska komma nån vart, oavsett vad man tar sig för.

Det stora problemet med "feminismen" är att de inte kan acceptera att deras medsystrar inte tänker likadant. Oavsett om det står nedvärdernade kränkande, objektifierande i vart och vart annat inlägg, så finns det måånga tjejer som inte alls ser det så.
 

Gunnlaug

Aktiv medlem
evalisen skrev:
Visst kan vi diskutera bildbudskap... men vi ska inte kränka människor här på fs.
Det finns ingen djupare mening med många modellbilder.. utan bara att visa en tjusig yta.
Och gillar man inte den stilen så kan man ju säga det... men att kalla modellen för "bimbo" då har man fan gått över gränsen!
Men om modellen framställs som en "bimbo" av fotografen..? Kan då inte en kommentar av denna typ motiveras Eva..? "Modellen ser ut som en bimbo där hon står med läppglans-trutande mun & uttryckslös blick... & dom oklädda plast-bröstens framskjutande & centrala position i bilden gör ju inte saken bättre... Men valet av lokal & ljus har du lyckats med..."

Eller avfärdar du bara denna kommentar som rena trakasserier..?
 

xandx

Aktiv medlem
Gunnlaug skrev:
Men om modellen framställs som en "bimbo" av fotografen..? Kan då inte en kommentar av denna typ motiveras Eva..? "Modellen ser ut som en bimbo där hon står med läppglans-trutande mun & uttryckslös blick... & dom oklädda plast-bröstens framskjutande & centrala position i bilden gör ju inte saken bättre... Men valet av lokal & ljus har du lyckats med..."

Eller avfärdar du bara denna kommentar som rena trakasserier..?
Intressant vinkling, hur skulle fotografen INTE framställt henne som en bimbo då i din mening?

Sedan undrar jag hur du definierar ordet BIMBO?

Är det i still som att säga CP, BÖG, IDIOT eller DUM?
 

Tammy

Aktiv medlem
evalisen skrev:
Tycker du att det ok att göra en ansiktslyftning också då, när man börjar se lite gammal ut... rynkig och så?

När är det ok att ta till "kniven"?

Det finns ju så otroligt många sätt att skönhetsoperera sej på menar jag.
Och det borde ju inte bara vara bröstförstoringar som är "billigt" och "fult"?
Eva!

Folk gör precis vad dom vill med sina kroppar, och det är deras fria vilja.

Om någon kan må bättre av det..så....sätt igång!


Personligen så tror jag fortfarande att medias roll påverkar mycket till dessa ideal som jag skrivit om hela tiden, ideal som blir till trender......

Nej, fult kan det bli många ggr när man tror att kniven ska göra underverk.

Jag tycker t.ex inte Michael Jacksson ser särskilt naturlig ut.

Inte Dolly Parton heller...m.fl.m.fl...

Kanske tycker vissa att detta är snyggt?, men för mig är det inte det. Och jag tycker att allas åsikter är viktiga, och att ingen ska tystas ner.

Och jag tycker det är bra om man tillsammans kan jobba för att kanske få fram ett ideal som betyder att man faktiskt inte behöver lägga sig under någon kniv.

Detta är endast mina tankar Eva, å jag kan bara hoppas på att du förstår vad jag menar!
 

tbmac

Aktiv medlem
Gunnlaug skrev:
Men om modellen framställs som en "bimbo" av fotografen..? Kan då inte en kommentar av denna typ motiveras Eva..? "Modellen ser ut som en bimbo där hon står med läppglans-trutande mun & uttryckslös blick... & dom oklädda plast-bröstens framskjutande & centrala position i bilden gör ju inte saken bättre... Men valet av lokal & ljus har du lyckats med..."

Eller avfärdar du bara denna kommentar som rena trakasserier..?
Jag tycker inte att blicken är uttrycklös!! Central position i bilden är bättre än på annat vis kanske i det fallet... tycker jag!!.. tror du alla andra har samma tycke o smak som du eller? Moraliserande och trakasserande är det.. jag börjar förstå hur det var möjligt för längesedan att en kvinna inte fick visa en bar underarm ens publikt.
 

tbmac

Aktiv medlem
Tammy skrev:
Eva!

Folk gör precis vad dom vill med sina kroppar, och det är deras fria vilja.

Om någon kan må bättre av det..så....sätt igång!


Personligen så tror jag fortfarande att medias roll påverkar mycket till dessa ideal som jag skrivit om hela tiden, ideal som blir till trender......

Nej, fult kan det bli många ggr när man tror att kniven ska göra underverk.

Jag tycker t.ex inte Michael Jacksson ser särskilt naturlig ut.

Inte Dolly Parton heller...m.fl.m.fl...

Kanske tycker vissa att detta är snyggt?, men för mig är det inte det. Och jag tycker att allas åsikter är viktiga, och att ingen ska tystas ner.

Och jag tycker det är bra om man tillsammans kan jobba för att kanske få fram ett ideal som betyder att man faktiskt inte behöver lägga sig under någon kniv.

Detta är endast mina tankar Eva, å jag kan bara hoppas på att du förstår vad jag menar!

jag håller med faktiskt.

Dock så tror jag inte att idiotiska kommentarer(inte riktat mot dig tammy) under bilder här på FS hjälper det allra minsta.. det skapar enbart 2 läger och irritation. Skulle inte tro att någon i det ena lägret här på FS går fram till Dolly Parton och börjar säga Bimbo till henne, Tror nog att vem som helst kan räkna ut vad som skulle hända då.. men skriva under bilder är ju mkt mer distanserat, man kan liksom vräka ur sig vad som helst för den goda sakens skull.
 

bEPH

Aktiv medlem
Kijana skrev:
Här går det verkligen runt i roten på mig för att förstå hur du menar. Du vänder och vrider på det jag skriver för att lägga ord i min mun, för att få det att framstå som att jag värderar andras åsikter som sämre. Ge dig någon gång! Jag är hjärtlig trött på att av dig gång efter annan framställas som censurivrare, åsiktsförtryckare och allmänt odemokratisk.
Att jag vrider och vänder på dina ord är väl både rätt och bra?
Det är ju för förstå vad du skriver, jag analyserar det du skriver sedan drar jag slutsatser som jag bollar tillbaka för att se om mina antaganden stämmer.
Jag försöker bygga kring dig och dina ord för att förstå dig, för mig är det så man bygger upp förståelse för nån.
Hur anser du jag borde göra istället?
Jag anser nog att om jag inte förstår dina åsikter så ska jag inte argumentera mot dem, först ska man förstå, sedan ska man motargumentera. Varje person ska få ett unikt svar om möjligt.

Ja, alltså Voltaire har alltså inte gjort uttalandet om rätten att få uttrycka sin åsikt även om åsikten som sådan inte behagar mottagaren. Det citatet har tillskrivits honom i efterhand, alltså efter att Voltaire dog.
Det har jag ingen uppfattning om, men det är mycket möjligt att du har rätt, jag antar att det är svårt att bevisa vilket som är sant.

Och visst är det lite jobbigt att folk får säga vad de tycker - dessutom utan att hovsamt och underdånigt fråga Björn om det är rätt tillfälle. Med alla åsikter som folk har så måste man ju också diskutera sina egna ståndpunkter. Skitjobbigt.
Men jag förstår inte varför du ska fråga mig, vars har du fått det från?


Vilket sällskap det placerar Björn i, det är en fråga om rena skräckkabinettet.
Jag vet inte riktigt hur jag inte sk atolka det här nedvärderande?
Iofs. så tycker en del om skräckkabinetter så det är nog ditt sätt att ge beröm:)



Att den vise gör annorlunda än den envise som gör samma sak gång på gång. Där kan jag känna igen mig.

Kenneth
envis
Men då blir det väl ingen förändring?
Eller missuppfattar jag dig igen?
 

evalisen

Aktiv medlem
Gunnlaug skrev:
Men om modellen framställs som en "bimbo" av fotografen..? Kan då inte en kommentar av denna typ motiveras Eva..? "Modellen ser ut som en bimbo där hon står med läppglans-trutande mun & uttryckslös blick... & dom oklädda plast-bröstens framskjutande & centrala position i bilden gör ju inte saken bättre... Men valet av lokal & ljus har du lyckats med..."

Eller avfärdar du bara denna kommentar som rena trakasserier..?
Du får väl testa kommentaren helt enkelt, det är inte jag som bestämmer vad man får eller inte får skriva här på fs, utan red.
 

evalisen

Aktiv medlem
Tammy skrev:
Eva!

Folk gör precis vad dom vill med sina kroppar, och det är deras fria vilja.

Om någon kan må bättre av det..så....sätt igång!


Personligen så tror jag fortfarande att medias roll påverkar mycket till dessa ideal som jag skrivit om hela tiden, ideal som blir till trender......

Nej, fult kan det bli många ggr när man tror att kniven ska göra underverk.

Jag tycker t.ex inte Michael Jacksson ser särskilt naturlig ut.

Inte Dolly Parton heller...m.fl.m.fl...

Kanske tycker vissa att detta är snyggt?, men för mig är det inte det. Och jag tycker att allas åsikter är viktiga, och att ingen ska tystas ner.

Och jag tycker det är bra om man tillsammans kan jobba för att kanske få fram ett ideal som betyder att man faktiskt inte behöver lägga sig under någon kniv.

Detta är endast mina tankar Eva, å jag kan bara hoppas på att du förstår vad jag menar!
hehe
Du tog verkligen två bra exempel... eller ska jag säga dom värsta. ;o))

Jag förstår precis hur du menar.

Och media påverkar oss helt klart, och som jag skrev tidigare så är media så stort.
Men jag tror inte bara på påverkan av media till att människor tar till "kniven" för att göra sej "snyggare".
Utan att den dåliga självkänslan kommer långt tidigare.
 

Makten

Aktiv medlem
Intressant att du bara väljer att svara på halva mitt inlägg.

Mattsen skrev:
Men då.... Som modellen säger? Läser du bara vad du vill läsa av vad jag skriver? Jag ser inga problem med dessa bilder. Jag kan se både skönhet och stolthet i bilderna. Jag kan se unika drag hos varje individ. Samtidigt är jag medveten om att ibland handlar det om att konkurrera. Jag vet att det finns ett stort EGO hos många av dessa tjejer. Det EGO som jantesvensson inte kan acceptera - kom inte och tro att du är något....
Men ofta är det just detta "ego" som krävs om man ska komma nån vart, oavsett vad man tar sig för.
Det handlar snarare om det här:

"Och, på ren svenska, vi skiter totalt i om du och andra ser dom som nedvärdernade."

Om du inte ser några problem med bilderna så kanske det är dags att öppna ögonen? Det FINNS nämligen problem, oavsett om du väljer att se dem eller inte. Men det är klart, du har ju redan deklarerat att du skiter totalt i om bilderna ses som nedvärderande.
Jag kanske ska trycka upp en tröja där det står "Mats Larsson är en idiot". Jag bryr mig väl inte om det ses som nedvärderande. Jag tycker ju inte det.

Det stora problemet med "feminismen" är att de inte kan acceptera att deras medsystrar inte tänker likadant. Oavsett om det står nedvärdernade kränkande, objektifierande i vart och vart annat inlägg, så finns det måånga tjejer som inte alls ser det så.
Du resonerar ju som en jäkla tokstolle. Blir bilden mindre nedvärderande för dem som ser den så, för att några inte tycker att den är det? Nej, inte ett dugg.
Har du gjort nån undersökning om hur många som tycker att "såna" bilder är vettiga och bra?
 

hansen2

Aktiv medlem
Maverick skrev:
Vem pengar tror du att du sparar? Inte dina egna och mina pengar iaf. Terapin är ju inte gratis såvida du inte har några gratiskurser på G.
När operationen gått snett eller när patienten upptäckt att hon inte blev en tryggare människa av de frontmonterade jaktväskorna gråts det ut hos mamma Landstinget och vi får lätta på plånboken.
När det rådande modet svänger och det blir inne med små lökar kommer det också gråtas ut hos den skattefinansierade inrättningen och vi får pröjsa för avlägsnandet av proteserna.

Bröstprotes är något helt annat och således fel benämning i de flesta fall.
Protes betyder "tillägg", "tilläggande" osv så det går finfint att kalla silikon- och koksaltpåsarna för det.

Hade jag en dotter som önskade sig proteser hade det blivit en och annan sömnlös natt då jag undrat över vad jag missat som förälder.

Ehum ... Linda Rosing? När gjorde hon ngt genomtänkt sist? Är man i den övre tonåren kan man nog komma undan med ett tv-gök men hon var betydligt äldre än så. Såg henne i en kvällstidning härom veckan och nu har hon "krönt" sig med en guldfiskmun :D

/Johan
 

Gunnlaug

Aktiv medlem
xandx skrev:
Intressant vinkling, hur skulle fotografen INTE framställt henne som en bimbo då i din mening?

Sedan undrar jag hur du definierar ordet BIMBO?

Är det i still som att säga CP, BÖG, IDIOT eller DUM?
I sammanhanget har jag valt att definiera ordet "bimbo" som nollställd, då fotografen i mitt exempel valt att avmagnetisera modellen helt... beakta nu att jag INTE angriper modellen... utan jag riktar naturligtvis uteslutande min kritik mot fotografens brist på i mitt tycke god smak... Så det som ligger närmast till hands att välja av det du så osmakligt räknar upp... ja det torde vara dum... men den dumheten i brist på fantasi får fotografen stå för...
 

bEPH

Aktiv medlem
hansen2 skrev:
Protes betyder "tillägg", "tilläggande" osv så det går finfint att kalla silikon- och koksaltpåsarna för det.
Med den definitionen borde smink vara protes också?

Hade jag en dotter som önskade sig proteser hade det blivit en och annan sömnlös natt då jag undrat över vad jag missat som förälder.
Så ser många på homosexualitet, piercing och tatuering med(har jag fått uppfattningen), jag har så svårt att bestämma mig vars man ska dra gränsen, om man nu ska dra en gräns.

Ehum ... Linda Rosing? När gjorde hon ngt genomtänkt sist? Är man i den övre tonåren kan man nog komma undan med ett tv-gök men hon var betydligt äldre än så. Såg henne i en kvällstidning härom veckan och nu har hon "krönt" sig med en guldfiskmun :D
På vilket sätt är det roligt?
Det är en sak att ha åsikter, men att förlöjliga nån anser jag vara fel.
 

tbmac

Aktiv medlem
Gunnlaug skrev:
I sammanhanget har jag valt att definiera ordet "bimbo" som nollställd, då fotografen i mitt exempel valt att avmagnetisera modellen helt... beakta nu att jag INTE angriper modellen... utan jag riktar naturligtvis uteslutande min kritik mot fotografens brist på i mitt tycke god smak... Så det som ligger närmast till hands att välja av det du så osmakligt räknar upp... ja det torde vara dum... men den dumheten i brist på fantasi får fotografen stå för...

Ja men det där är ju din personliga smak!! jag tycker fan att de 3 exempelbilderna har god smak med mycket magnetism.. Har sett andra nakenbilder totalt utan smak och magnetism. har jag rätt att skriva vad som helst om hur fanskapet ser ut då eller?
 

Gunnlaug

Aktiv medlem
tbmac skrev:
Jag tycker inte att blicken är uttrycklös!! Central position i bilden är bättre än på annat vis kanske i det fallet... tycker jag!!.. tror du alla andra har samma tycke o smak som du eller? Moraliserande och trakasserande är det.. jag börjar förstå hur det var möjligt för längesedan att en kvinna inte fick visa en bar underarm ens publikt.
Oj oj oj... Scusi, Il mio errore...
Nu åsyftade jag inte någon speciell bild Tony... utan jag kreerade bara helt fräckt en bild i skallen...
 

Gunnlaug

Aktiv medlem
evalisen skrev:
Du får väl testa kommentaren helt enkelt, det är inte jag som bestämmer vad man får eller inte får skriva här på fs, utan red.
Det vet jag Eva... Men du får gärna ha en egen åsikt... för jag har för mig att det var den som efterfrågades... =)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS