Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vart fota vinterbröllop i Uppsala?

Produkter
(logga in för att koppla)

Chril

Aktiv medlem
Är de någon som vet nått ställe runt Uppsala som man kan fotas nu i februari.
Helst ska man kunna vara inomhus, men om omgivningen tillåter så några utomhus bilder också =J


Vigseln kommer vara i Danmarks kyrka, sen så har man inte jättemycket tid mellan det och festen.

Alla tips välkomnas. =)

/Christoffer
 

bildsten

Aktiv medlem
Det finns en bygdegård el dyl nära kyrkan där jag själv varit i samband med bröllop.
Även Linnéträdgården har använts i sådana sammanhang.
 

Chril

Aktiv medlem
Jag tror att just den årstiden så vill man inte vara ute för mycket.
Så därför skulle jag önska att de gick att vara inomhus, men självklart även nån vacker miljö runt ikring.
Å jag vet att jag slappnar av bättre om de inte är en massa folk runt ;P

Vi ska ha festen på en där bygdegården. Annars kunde de kanske ha varit nått =)
 

David G

Aktiv medlem
Dum fråga kanske, men betyder "vinterbröllop" nåt mer än bara bröllop som råkar vara på vinterhalvåret? Är man inomhus så syns det väl inte att det råkar vara vinter, eller?

kan faktiskt ingenting om sånt här, varför bara inte ta bilden inne i kyrkan? eller om man vill ha nåt neutralt i bakgrunden så får man väl fixa bilderna i studio?

Men annars om utomhusbilder går bra och man gillar äldre byggnder i bakgrunden så kan jag tippsa om Linnes Hammarby som ligger i närheten. Eller Disagården i gamla upppsala.
 

Chril

Aktiv medlem
Tanken är ju att man ska fotas utomhus också. Men då man inte bestämmer över vädrets makter.
Så tror varken jag (eller speciellt bruden för den delen) kommer klara av att fotas 1,5 timme ute enbart. Risken finns att de kan vara för kallt,(eller snöyra)

Men förhoppningen är klart att man ska ha flera utomhusbilder också, de är min önskan =)

Linnes hammarby är ju väldigt fint på sommarn, vet inte om de går att vara inne där dock.
 

Fex

Aktiv medlem
Hembygdsgården intill kyrkan är fin och nära till. Trappstegen upp mot kyrkan speciellt vid pelarna är väl det jag tänker skulle kunna göra sig bra. Hembygdsgården är ganska mörk och har färgade fönster i de mindre rummen. Träden och buskarna utanför lär väl ha en ganska fin vintrig upplega på kvistarna nu också. Gångvägen nedan kyrkan borde också kunna vara ett alternativ nära till.
 
ANNONS