Annons

Leica-meter MR

Produkter
(logga in för att koppla)

iBoat

Aktiv medlem
En kompis till mig har hittat en gammal Leica efter sin fars dödsbo. Såvitt jag kan se är det en Leica- meter MR och till den finns ett 50/1.2 och en 135/1.4. Fodral till objektiven finns. Vad kan en sådan vara värd?

Vänligen
Mats
 

Benganbus

Aktiv medlem
En kompis till mig har hittat en gammal Leica efter sin fars dödsbo. Såvitt jag kan se är det en Leica- meter MR och till den finns ett 50/1.2 och en 135/1.4. Fodral till objektiven finns. Vad kan en sådan vara värd?

Vänligen
Mats

Vad för märken är det på objektiven, Leica, Canon...?

Ett bra tips är att gå in på LP-Foto auktioner och se vad liknande objekt gått för.
 

luminousoctaves

Aktiv medlem
En kompis till mig har hittat en gammal Leica efter sin fars dödsbo. Såvitt jag kan se är det en Leica- meter MR och till den finns ett 50/1.2 och en 135/1.4. Fodral till objektiven finns. Vad kan en sådan vara värd?

Vänligen
Mats
Ingen expert på Leitz gluggar, men det känns som att det borde vara ett 50/2 och ett 135/4... annars är det värt hur mycket som helst väl?
 

afe

Aktiv medlem
Är det en Noctilux 50/1.2? De är mycket ovanliga och kan tydligen kosta 15 - 25 000 dollar på eBay :)

Eriks tanke låter troligare, då det så vitt jag vet inte finns någon 135/1,4.
 

afe

Aktiv medlem
IR00A är motljusskyddet, och objektivet ser ut att vara 50 mm f/2. Då är nog värdet inte så jättehögt, men kolla vad liknande prylar gått för på LP-fotos auktioner.
 

iBoat

Aktiv medlem
Jag har inte kameran här hos mig så jag kan inte se beteckningar o dyl, men jag föreslår att min kompis ringer LP-foto.

Tack för svar alla!
 

luminousoctaves

Aktiv medlem
Det ser ut som en Summicron 50mm f/2, collapsible.
2000 - 3000 för 50-gluggen inkl motljusksydd? Kanske mer vid bra skick.
Runt en tusenlapp för 135mm-gluggen.
3 000 - 4 000 för huset.
Ljusmätaren omkring tusen spänn?

Mina gissningar.
 
ANNONS