Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Två frågor om Win 10 mm

Produkter
(logga in för att koppla)

bildsten

Aktiv medlem
1) Hur kan man förhindra att video spelas upp automatiskt när man öppnar en sida.
Ett exempel på det är när man öppnar en sida på AB och det rullar igång något. Värst är ljudet om jag har glömt det på lite högre volym. Vet man om det kan man ju dröja några sekunder och stoppa videon manuellt så fort det ges möjlighet, men helst skulle jag vilja ha stopp på automatisk uppspelning och bara kunna starta när jag själv vill. Webläsaren är Firefox som är inställd att radera alla kakor och sånt när den stängs.

2) Är det möjligt att stoppa eller inaktivera kartappen i Win 10. Eller i nödfall avinstallera den. Vissa appar är ju lätta att stoppa eller avinstallera, men inte den här. Operativet är Win 10 prof.
 

HenryB

Aktiv medlem
1) Hur kan man förhindra att video spelas upp automatiskt när man öppnar en sida.
Ett exempel på det är när man öppnar en sida på AB och det rullar igång något. Värst är ljudet om jag har glömt det på lite högre volym. Vet man om det kan man ju dröja några sekunder och stoppa videon manuellt så fort det ges möjlighet, men helst skulle jag vilja ha stopp på automatisk uppspelning och bara kunna starta när jag själv vill. Webläsaren är Firefox som är inställd att radera alla kakor och sånt när den stängs.
Det är ett jävla otyg med autoplay. Trist att tidningarna inte tänker sig för där. En snabb googling sa att man kan installera Flashstopper eller Flash Control till Firefox för att lösa problemet.
 

bildsten

Aktiv medlem
Det är ett jävla otyg med autoplay. Trist att tidningarna inte tänker sig för där. En snabb googling sa att man kan installera Flashstopper eller Flash Control till Firefox för att lösa problemet.
Tack, det funkar på Expressen, nu gäller det bara att fixa vitlistan så att det som är önkvärt kan ses.
 
ANNONS