Annons

Picture Publisher

Produkter
(logga in för att koppla)

pery

Aktiv medlem
Jag har sett att det är några fler än jag på Fotosidan som använder detta program. Jag har version 8. Är det någon större idé att uppgradera? Jag har PS Elements också men föredrar Picture Publisher av den enkla anledningen att det är jag van vid.

Per
 

bildsten

Aktiv medlem
Jag har PP8 sedan många år, numera dock bara i laptopen. Det är ju ett rätt avancerat program som jag dock har haft problem med tidigare på så sätt att jpg-filerna som det skapade inte gick att öppna på andra datorer med andra program. Jag tror det var fallet när jag hade det på den fasta datorn. Jag undviker dock att redigera bilder i min gamla laptop, upplever att bilderna gärna blir för hårda och för mörka när jag sedan ser dem i en annan dator med bättre skärm.

PP8 kan en del annat som min PS5LE inte kan, bland annat kan man rita i det på ett mera avancarat sätt än i PS. Dessutom hade PP8 en rejäl ångrafunktion innan PS hade det och var när det kom ut minst lika bra som PS var då, kanske t.om. lite mer avancerat.

Annars använder jag PS 5 LE, det räcker gott tycker jag, snabbt som ögat i starten och har de viktigaste funktionerna. Jag har en rätt omfattande utbildning på PS6 men saknar bara kanalblandning och ångra i PS5LE
 
ANNONS