Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa från B&H

Produkter
(logga in för att koppla)

F.G.

Aktiv medlem
Angående att UPS lämnar ut paket till grannen...
Företaget jag jobbar på tar regelbundet emot paket åt en granne. På hans dörr står ett intyg att paketet ska lämnas till oss och vi har en hög med fullmakter som UPS får med sig ett ex av vid leverans.
 

DreamB

Aktiv medlem
Beställde för första gången hos B&H med "air mail parcel" som frakt sätt dvs 10-14 dagar ;)

Hur stor är chansen att man slipper tull och moms??

Är det nån som har kommit undan med tull med samma fraktsätt??
 

red-top

Aktiv medlem
DreamB skrev:
Beställde för första gången hos B&H med "air mail parcel" som frakt sätt dvs 10-14 dagar ;)

Hur stor är chansen att man slipper tull och moms??

Är det nån som har kommit undan med tull med samma fraktsätt??
Fråga 1.:
Beror på - åtminstone - tvenne villkor:
A. Storlek och vikt på paketet - ett vadderat kuvert i C5-storlek vägande max ca 100g kan nog slinka igenom pga att Posttullen antar, att det är av ringa värde...
B. Att man inte i förväg annonserar i detta forum - 'Storebror' ser dig... ;=]
Fråga 2.:
Förmodligen - folk vinner ju iaf miljoner på Lotto oxå...
YoursTruly
./h:mad::n:s:N.
 

Robert_Vallentuna

Aktiv medlem
Det är nog liten risk att ett USPS paket/brev slipper igenom utan tull. Förut hade Schenker hand om distributionen av USPS, men nu har jag fått det med Posten sista året och de tullar ALLT! Oavsett om det står julklapp och värde 1 så får man tulla och momsa frakten. B&H är också väldigt duktiga på att vara seriösa och skickar med alla papper i fler kopior så Tullen inte skall missa något.

Får du paketet utan att behöva lösa ut det är inte faran över, det dimper säkert ner en faktura innom någon dag. Speditören brukar även lägga på ca 100kr för "förtullning".
 

DreamB

Aktiv medlem
hm... det var inte bra..

Men jag får väl trösta mig själv att priset efter tull är ändå bättre än det svenska internet pris.
 
ANNONS