Annons

Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Maverick

Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

Makten skrev:
Självklart. Man kan se sexig ut i riddarrustning eller vad som helst. Det handlar om attityd, inte om vad man har eller inte har på sig. Tyvärr tycker jag att "sexiga" bilder ofta bara fokuserar på kroppens former. Det behöver inte vara allt, eller ens i närheten av allt. Ett ansikte kan utstråla sexighet, helt utan att man alls ser kroppen.
Det ser jag gärna en länk till, i synnerhet till den där man inte ser kroppen.

/Maverick
 

lottawe

Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

Freddie skrev:
Jag vet inte vilken planet du befinner dig på men jag ser gärna min flickvän i ett par sexiga underkläder i sängkammaren än en riddarutrustning.

Klart kläder spelar roll...tror ni på vad ni skriver själva?
Så du finner aldrig sexighet och upplever lust eller så förrän hon klätt av sig till de sista trådarna under resten? Eller slängt av sig det bylsiga täcket?
 

Freddie

Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

lottawe skrev:
Så du finner aldrig sexighet och upplever lust eller så förrän hon klätt av sig till de sista trådarna under resten?
Jag känner ingen vidare lust om jag ska ha romantisk söndagsmiddag med min tjej och hon kommer in med riddarutrusning. Stämmer. *skratt*

Nu lämnar jag diskussion. Fler bilder på Emma kommer - dock inte i ovannämnda outfit. :)
 

evalisen

Aktiv medlem
Det är nog väldigt olika vad man finner sexigt. Och det tror jag inte vi kan enas om att tycka lika. Och ska nog inte ens enas heller... för då skulle alla tända på samma person... och det skulle väl vara väldigt olyckligt. ;o)
 

tbmac

Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

lottawe skrev:
Nä, jag har bara träffat en del och sett bilder (ofta fejkade) på andra.. (Undersökningar om det är nog överflödigt.)
Håll med om att ögonen på exempelbilderna ser strålande vackra och lyckliga ut.
precis som de kan göra på en 50 åring med för den delen.. men ska vi ha en bildcensur?
 

Musen

Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

tbmac skrev:
Håll med om att ögonen på exempelbilderna ser strålande vackra och lyckliga ut.
precis som de kan göra på en 50 åring med för den delen.. men ska vi ha en bildcensur?

Nej!

"Pressfrihet bygger på ett samhälles tryckfrihet och yttrandefrihet. Grunden är att det i tryck ska vara möjligt att kritisera de styrande och förmedla information. Pressfrihet ingår som en självklar del av de flesta definitioner av demokrati"
 

Kijana

Aktiv medlem
Mattsen skrev:
Mer rättvist?? För vem då?
"Om hon fick....?"
"Uppfunnet av mannen för mannen?"

Att du inte alls vill se bilder på kvinnor med en sexig kanske erotisk underton, det vet vi nog alla nu. Är det inte lika bra att säga det rätt ut Lotta?

Jag har aldrig behövt regissera fram en sexig utstrålning hos en modell den tar ca hälften av tjejerna per automatik... De VET vad de ska göra för attt attrahera och locka och utnyttjar ofta mer än gärna detta. Att detta skulle vara "uppfunnet av mannen för mannen" var det mest extremfeministiska och svammelaktiga du har sagt i alla trådar jag har läst hittills Lotta.
Eftersom jag inte heter Lotta så kanske jag kan fortsätta i denna tråd.
Undrar egentligen bara varför den andra hälften till ovan refererade grupp inte per automatik hittar sin sexiga utstrålning. De borde ju kunna det eftersom poserna inte är uppfunna av mannen för mannen. Eller?
 

Tammy

Aktiv medlem
Ja, kära nån vilket skitsnack det kan bli för att folk har en åsikt....och man har inga problem med att snacka skit om andra personer härinne heller, personer som inte kan försvara sig själva - kränkande!

Jag är en utav dessa "moralidioter" som kommenterat dessa bilder....

Och jag utgick ifrån vad bilden sa mig....men, se det får man ju inte....man får heller inte skriva att någon ser ut som ett objekt, och man får för allt i världen inte skriva att hon är framställd som ett runkobjekt....

Det är mycket man inte får skriva...

MEN, man får gärna skriva "shyssta lökar" snygg häck, henne hade man inte tackat nej till..m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.

Och där ser man hur fotografen bakom lyser fullkomligen upp och tackar så hjärtligt för fina kommentarer, att det sen handlar om annat här, det förståååår man inte....men jisses, om någon skriver att det här är skittrist att se, en söt tjej som framställs på ett så billigt vis....

Nä, då är man moralkärring, eller rent av avundsjuk kanske? Så måste det vara ju...eller hur? Suck!

Javisst har modell & fotograf själva valt det här, inte tvingade dit...det begriper nog alla, men frågan är om några begriper hur illa en kan må när den inte är mogen och kan förstå innebörden!

För min del så anser jag att det måste finnas plats för alla bilder....är ledsen om jag tycker det är jäkligt synd att utnyttja andra, för utnyttjade det blir dom - så kan ni säga va ni vill!!

Påminner mig lite om de program jag sett om krigsjournalister/fotografer....som lever på att visa verkligheten, den verklighet som vi andra måste se, för att förstå.

Tänker på en kvinnlig fotograf där som sa att en dag så insåg hon att hon levde på andras fall, misär...ju jävligare bilder det kunde bli, desto mer gynnade det hennes karriär....tills hon en dag insåg att hon inte fixade det.

Hennes jobb hade en betydelsefull mening....ändå klarade hon inte av det..men att fota tjejer med silikonbröst, lösnaglar och sönderblekt hår och att andra då dessutom har mage och påstå att det ser plastigt och billigt ut, att man framställer henne på ett billigt nedvärderande sätt, tja, det får man inte här. fast att det är kvinnan man tänker på.

Nä, man får väl lägga om stil helt enkelt å skriva fan vilka fina bröst, dom hade man gärna tittat närmre på...då kanske man inte sätts i ett fack igen :eek:(
 

Makten

Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

Freddie skrev:
Jag vet inte vilken planet du befinner dig på men jag ser gärna min flickvän i ett par sexiga underkläder i sängkammaren än en riddarutrustning.
Hahahaha, jag skrattar så jag gråter:-D

Klart kläder spelar roll...tror ni på vad ni skriver själva?
Vad menar du med det?

Maverick skrev:
Det ser jag gärna en länk till, i synnerhet till den där man inte ser kroppen.
Angående om sexighet existerar utan kropp alltså:

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/747705.htm?set=lp
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/719960.htm?set=lp
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/635226.htm?set=lp
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/601392.htm?set=lp
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/547956.htm?set=lp
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/555242.htm?set=lp
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/448828.htm?set=lp
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/853429.htm?set=lp
 

bEPH

Aktiv medlem
Oj vad ni skrivit på de tre timmarna jag varit borta.:)

Makten skrev:
Ja, det har du helt rätt i. Särskilt om man stänger av öronen och blir en fanatiker som inte själv lyssnar. Jag tror jag har ganska långt dit, lyckligtvis.
Nästan ingen fanatiker ser sig själv som fanatiker tror jag, de ser sig själva som logiska resonerande varelser som har hitat den rätta vägen, de har bara problem med att andra inte ser det som dem.
Därför är det andra som kan/måste göra bedömningen om man är fanatisk eller inte, man måste fråga sin omgivning ifall de tycker att man är fanatisk/extremfeminist/högerextremist/nazist/whatever.
Det är alltid bra att göra en checkup, är allt ok kan man tuffa vidare, är det många som tycker nåt konstigt som man inte vill vara är det bara att begrunda om det kan finnas sanning i det.
Senaste checkupen hade jag igår, den gick inte så bra så jag begrundar:)
 

Makten

Aktiv medlem
bEPH skrev:
Oj vad ni skrivit på de tre timmarna jag varit borta.:)



Nästan ingen fanatiker ser sig själv som fanatiker tror jag, de ser sig själva som logiska resonerande varelser som har hitat den rätta vägen, de har bara problem med att andra inte ser det som dem.
Därför är det andra som kan/måste göra bedömningen om man är fanatisk eller inte, man måste fråga sin omgivning ifall de tycker att man är fanatisk/extremfeminist/högerextremist/nazist/whatever.
Det är alltid bra att göra en checkup, är allt ok kan man tuffa vidare, är det många som tycker nåt konstigt som man inte vill vara är det bara att begrunda om det kan finnas sanning i det.
Senaste checkupen hade jag igår, den gick inte så bra så jag begrundar:)
Hehe, ja det är sant. Nu är jag ju inte ensam om att tycka som jag tycker (som om det vore nån slags ursäkt?), och jag tycker mig vara ganska öppen för resonemang kring olika ståndpunkter.
 

Maverick

Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

föga överraskande så finner jag inte dessa bilder särskilt sexiga. I två fall har man dessutom val att inte ens ge kvinnan en identitet utan nöjer sig med hennes läppar.

I en del utav bilderna finns det attityd och så men ingen egentlig sexighet. Fem av bilderna visar dessutom kropp eller delar av den som är viktiga för hur vi uppfattar henne.

/Maverick
 

Makten

Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

Maverick skrev:
föga överraskande så finner jag inte dessa bilder särskilt sexiga. I två fall har man dessutom val att inte ens ge kvinnan en identitet utan nöjer sig med hennes läppar.

I en del utav bilderna finns det attityd och så men ingen egentlig sexighet. Fem av bilderna visar dessutom kropp eller delar av den som är viktiga för hur vi uppfattar henne.
Du ser, vad du anser krävs för att vara sexigt är ingen absolut sanning som gäller alla.
Att du inte tycker att bilderna är särskilt sexiga får väl tala för dig då. Vad jag vill säga är att sexighet i mina ögon inte sitter i en kropp, utan i hur människan på bilden framställs. Jag antar att det du definierar som sexigt är ungefär vad jag tycker är porrigt, det vill säga ytterligare ett steg bort från "normaltillstånd".

Edit: Sen undrar man ju vad identiteten har för betydelse om det bara är kroppen som kan vara sexig. Kan bilden fortfarande vara sexig om man klipper bort huvudet?
 

pial

Aktiv medlem
bEPH skrev:
man måste fråga sin omgivning ifall de tycker att man är fanatisk/extremfeminist/högerextremist/nazist/whatever.
Hej Björn,
kan du definiera "extremfeminist", tack.
Jag tror att jag har koll på vad som menas med de andra begreppen du listar.
/Pia
 

lottawe

Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Är Fotosidan en kanal för hängbröstfemini

Maverick skrev:
föga överraskande så finner jag inte dessa bilder särskilt sexiga. I två fall har man dessutom val att inte ens ge kvinnan en identitet utan nöjer sig med hennes läppar.

I en del utav bilderna finns det attityd och så men ingen egentlig sexighet. Fem av bilderna visar dessutom kropp eller delar av den som är viktiga för hur vi uppfattar henne.

/Maverick
Det är rätt kul med den där åsikten några har om att sexighet måste vara avklädd. Att tjejen/flickvännen ska vara i sexiga underkläder framför andra munderingar om hon ska kunna klassas sexig..

En studie för att undersöka ev. samband mellan ytlighet och bra sexliv vore nog intressant att läsa om någon gav sig på en sån;)
 

Tammy

Aktiv medlem
Jag satt och undrade på samma sak Pia....och sen funderar jag på titeln för inlägget....hängbröstfeminism....ajdå, fan....det kan man ju inte få, eller ha, eller bli skapad med..eller tänk de som inga alls har...aj, aj...dom har tyvärr inget att hämta i denna sjuka värld...

Tänker på bröstcancer....dom har heller inte mycket att visa i denna värld va? Nä, under kniven så att man tillfredställer tittarna som njuter av denna fixering...en fixering som en del bidrar så generöst med, och gud bevars om man tycker olika...då är man feminist ovanpå moralkärring...

Konstigt att allt sånt här är okay på FS...att få bli kallad sånt här, men man får inte skriva hur man upplever en bild...?

Undrar om det verkligen går rätt till det här, måste undersökas :eek:(
 

dJb

Aktiv medlem
pial skrev:
Hej Björn,
kan du definiera "extremfeminist", tack.
Jag tror att jag har koll på vad som menas med de andra begreppen du listar.
/Pia
Jag heter inte Björn, men både radikalfeminismen såväl som anarkafeminismen skulle jag hävda är "ganska" extrema. De skiljer sig ju iaf ganska mycket från liberal- och särartsfeminismen.
 

Maverick

Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Är Fotosidan en kanal för hängbröstfemini

lottawe skrev:
Det är rätt kul med den där åsikten några har om att sexighet måste vara avklädd. Att tjejen/flickvännen ska vara i sexiga underkläder framför andra munderingar om hon ska kunna klassas sexig..

En studie för att undersöka ev. samband mellan ytlighet och bra sexliv vore nog intressant att läsa om någon gav sig på en sån;)
Jag vet inte varför du har citarat mig för jag har aldrig hävdat att det måste vara avklätt eller att det måste vara underkläder.

/Maverick
 

Makten

Aktiv medlem
Nu går jag och sussar, men jag skulle vilja ställa en fråga till självaste fotografen, herr Hall.

-Vad exakt tycker du är syftet med dina bilder?

Ta det som en helt objektiv fråga. Jag undrar bara nyfiket hur du ser på saken.
Tack och gonatt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS