Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Benro

Produkter
(logga in för att koppla)

Rolf E

Aktiv medlem
Är det någon på fotosidan som har erfarenhet av Benro stativ och kulleder. Tillsynes verkar dom prisvärda men man vet ju inte hur kvaliten är. FotoVideo i Sthlm har ett stort sortiment med ett otal antal modeller av både kullder och stativ. Stativen är kinesiska och det verkar vara en långt driven teknik i kolfiberstativen. Kullederna verkar vara en direkt kopia av Arca Swiss, men som sagt, hur är kvalitén?

mvh
Rolf E
 

JanOlofHärnström

Aktiv medlem
Jag köpte en kulled KJ-2 via Ebay.
Den är stabil, mjuk och följsam i rörelserna. Leden verkar vara av fin kvalitet och finishen är klart godkänd.
Hur länge den kommer att hålla vet jag inte, men jag tror att tillverkaren lovar 5 års garanti.

Det jag läst om stativen på webben pekar på att de är prisvärda.

Mvh J O
 

Rolf E

Aktiv medlem
Ja det det finns ju inte jättemycket skrivet va jag har kunnat se, men som du säger, det som finns pekar på att dom skulle vara prisvärda. Skulle det vara 5 års garanti är det ju helt OK.Skall till Sthlm i maj så jag tar nog en tur in på FotoVideo.
Någon som har någon erfarenhet av kolfiberstativen?

Rolf
 

inge

Aktiv medlem
Rolf E skrev:
Ja det det finns ju inte jättemycket skrivet va jag har kunnat se, men som du säger, det som finns pekar på att dom skulle vara prisvärda. Skulle det vara 5 års garanti är det ju helt OK.Skall till Sthlm i maj så jag tar nog en tur in på FotoVideo.
Någon som har någon erfarenhet av kolfiberstativen?

Rolf
Vad jag vet så finns dom på Fotohörnan i Helsingborg.
 
ANNONS