Annons

Ny kamera för min bildstil

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotograbben1

Aktiv medlem
hejsan alla!
mitt namn är oscar och jag är en ung fotograf.
jag har börjat ta mycket bilder nu senaste året .
just nu använder jag en canon eos 600d med ett 17-85 mm objektiv.
Jag är ganska nöjd med kameran. Men jag känner att det är dags att uppgradera till en ny.
Jag letar efter en kamera som har en fin filmkvalité , då jag filmar lite allt möjligt.
Sen en kamera som tar fina bilder.
Jag fotar mycket stadsbilder, " bokeh" osv.
Kolla gärna min instagram för att få en bild på hur jag tar mina bilder
@fotograbben :)
Jag har kollat på nya kameror men vet inte direkt vilken kamera som passar "min" fotostil.
Några tips?
 

Brix

Aktiv medlem
hejsan alla!
mitt namn är oscar och jag är en ung fotograf.
jag har börjat ta mycket bilder nu senaste året .
just nu använder jag en canon eos 600d med ett 17-85 mm objektiv.
Jag är ganska nöjd med kameran. Men jag känner att det är dags att uppgradera till en ny.
Jag letar efter en kamera som har en fin filmkvalité , då jag filmar lite allt möjligt.
Sen en kamera som tar fina bilder.
Jag fotar mycket stadsbilder, " bokeh" osv.
Kolla gärna min instagram för att få en bild på hur jag tar mina bilder
@fotograbben :)
Jag har kollat på nya kameror men vet inte direkt vilken kamera som passar "min" fotostil.
Några tips?
Det mesta av bildkvalitén ligger i objektivet så kameran spelar inte så stor roll sett till den. Bokeh t.ex är ju nåt som helt ligger i objektivet. Den största skillnaden bildmässigt mellan kameror ligger i brus och dynamiskt omfång. Bland det viktigaste när det gäller kamerahuset är enligt mig att ha ett som ligger skönt i handen och som man trivs med att använda.

Nu har du ju inte skrivit vilken prisklass du tänkt dig, men om man filmar mycket så brukar ju ofta t.ex Panasonics kameror rekommenderas då flera av dem har både stabilisering och bra video-funktionalitet. Det finns såklart även flera fina objektiv till dem.

I slutändan så är dock det absolut viktigaste för att ta fina bilder att ha kunskap och skicklighet och att lära sig använda det man har.
 
ANNONS