Annons

Fördjupning eller inspiration

Produkter
(logga in för att koppla)

bach7617

Aktiv medlem
"Nu är det dags att förnya ditt medlemskap på Moderskeppet"
Som hyfsat aktiv amatörfotograf som vill utvecklas både med det rent fotografiska och inte minst bildbehandlingen så har jag har jag en prenumeration på Moderskeppet men märkt att jag tyvärr loggat in mera sällan det senaste året.
Jag gillar Moderskeppet och det finns många bra kurser och flera fantastiska kursledare men jag börjar störas mer och mer på en begynnande "Ernstfaktor", TV4 mys eller anemisk journalistik. Ja, jag inser att det är helt mitt eget problem men om ni kollar på på t ex fotosidans egen intervju med Micke Berg podd#75 och jämför med den långa intervjun som Moderskeppet gjort förstår ni nog vilken skillnad det är i anslaget.

Min fråga är "vad gör ni för att inspireras och lära er nytt"? Finns det andra plattformar som ni rekommenderar?
 

bach7617

Aktiv medlem
Tack för tråkigt svar!
Ja det verkar inte vara någon angelägen fråga om man ser till reaktionerna - har du någon kanal som du särskilt rekommenderar?
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Tack för tråkigt svar!
Ja det verkar inte vara någon angelägen fråga om man ser till reaktionerna - har du någon kanal som du särskilt rekommenderar?
Beror lite på vad man är ute efter.
Följer några landskapsfotografer som dokumenterar sina resor:
Adam Gibbs
Fototripper
Thomas Heaton
Nick Page
Somon Baxter

är några som poppar upp i minnet.

/stefan
 

bach7617

Aktiv medlem
Beror lite på vad man är ute efter.
Följer några landskapsfotografer som dokumenterar sina resor:
Adam Gibbs
Fototripper
Thomas Heaton
Nick Page
Somon Baxter

är några som poppar upp i minnet.

/stefan
Tack för fler tips! Jag följer några redan men ska kolla in din lista. Kanske lite off-topic men här är en feelgood sloooow-photo film i landskap som jag trots att jag inte använder analoga stor- eller mellanformat kamera ibland tittar på. Den ger en sån längtan att komma ut i naturen och fotografera – vet inte varför. https://www.youtube.com/watch?v=7rMydpkjCWA&t=32s
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Tack för fler tips! Jag följer några redan men ska kolla in din lista. Kanske lite off-topic men här är en feelgood sloooow-photo film i landskap som jag trots att jag inte använder analoga stor- eller mellanformat kamera ibland tittar på. Den ger en sån längtan att komma ut i naturen och fotografera – vet inte varför. https://www.youtube.com/watch?v=7rMydpkjCWA&t=32s
Kolla på din Ben Horne som jag också följer.

/stefan
 

SusanH

Aktiv medlem
Tack för svar! Det verkar vara ett stort utbud – ligger fokus mest på efterbehandling eller hämtar du också mycket kunskap om fotografering?
Båda. Att jag gick med först var för att jag fotar mycket hund och ville se Kaylee Greer. Hon visar både hur hon hanterar olika typer av hundar (blyga, unga, en ljus och en mörk på samma bild osv...), liksom ”hur” hon fotar dem och vad hon gör för efterbehandling. Men sen har jag tittat mycket på porträttfotografering, studio och ljussättning. Men också mycket Photoshop/efterbehandling och även rena ”inspirations-kurser” typ ”vad man kan fota när det inte finns något att fota” liksom kurser som utgår från ett visst ”intresseområde” som fåglar, porträtt, sport osv. Det finns mycket om allt.
 
ANNONS