Annons

Den Andra Bilden - December 2006

Produkter
(logga in för att koppla)

jkene

Aktiv medlem
X-MAS Special

Denna omgång är speciell. Omgången är öppen - ingen anmälan är nödvändig och man jobbar inte i par. Endast en analys ges (se nedan), och alla som vill delta försöker skapa en bild som matchar den analysen. Posta länkar till era bidrag här. Detta är ett utmärkt sätt för er som ännu inte provat på Den Andra Bilden att testa hur det fungerar :)

Länk till originalbilden publiceras i denna tråd på nyårsafton.

GOD JUL!
 

jkene

Aktiv medlem
Julanalysen

Bilden jag har sett symboliserar julen på ett minimalistiskt och tidslöst vis. Som betraktare förstår man genast, fastän att bilden bara visar en liten del av ett helt julkoncept. Här finns en stark symbolik som, trots att bilden inte bara behöver symbolisera jul, ändå starkast förknippas med just julen. Jag tror att bilden väcker barndomsminnen hos nästan alla betraktare - oavsett ålder, och den kittlar omedelbart doftsansen utan att visa något som doftar. Som barn var man lycklig både före och efter tillståndsförändringen eftersom alla sinnen utom hörseln fick arbeta under hela förloppet.
 

Leihf

Aktiv medlem
Re: Re: Leif Fryles bidrag

mannbro skrev:
Fasiken, Leif, du snodde min idé ;-)

Nåja, jag får väl komma på något annat hoppas jag (eller så får jag vara så fräck att jag plagierar).
Det var inte min id'e. Den har jag snott.
 
ANNONS