Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Oljiga bländare!

Produkter
(logga in för att koppla)

peot

Aktiv medlem
Hej! Är det någon som har ett tips, gärna i Stockholmstrakten, om var man kan vända sig för att få ett analogt objektiv rengjort för lägre pris än en fantasisumma? Eller är det så att man måste skicka iväg det, och i så fall vart då? Tacksam om ni delar med er av ert kunnande.

Mvh

Per
 

walter-g

Aktiv medlem
Hej! Är det någon som har ett tips, gärna i Stockholmstrakten, om var man kan vända sig för att få ett analogt objektiv rengjort för lägre pris än en fantasisumma? Eller är det så att man måste skicka iväg det, och i så fall vart då? Tacksam om ni delar med er av ert kunnande.

Mvh

Per
oljiga bländare-det fyndiga uttrycket gillade jag. Lp foto fixar sånt,men jag har hört att dom är ganska dyra.
 

peot

Aktiv medlem
Jag har också hört att de är dyra. Därför hoppades jag på att det fanns andra ställen att lämna in objektiv på. Och, ja, jag vet att det heter lameller...
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Werner på Lp-foto är suverän. Rekommenderas. Vad gäller dyr eller inte, tänk själv vilken tid det tar att plocka isär och rengöra, självklart fakturerar han precis minst som vilken annan hantverkare som helst. Lär ju kosta tusenlappen eller mer. Därför, inte värt om det är billigare objektiv, men klart värt om dyrare. Han fixade fokusglappet på ett Canon FD 24/1.4 Aspherical åt mig för en tusenlapp, trots att inga reservdelar finns längre, så himla tacksam, han är kungen!
 
ANNONS