Annons

köpa batteri grepp, var? orginal?

Produkter
(logga in för att koppla)

AdamSandin

Aktiv medlem
funderar på att köpa ett batterigrepp till min D7000, känns som att köpa originalgrepp i sverige är alldeles för dyrt.

Har kollat lite på ebay & linkdelight, är det någon som har erfarenhet av dessa?

http://www.linkdelight.com/B2H-Battery-Grip-for-Nikon-D7000-MB-D11-EN-EL15-Battery.html

http://viewitem.eim.ebay.se/Vertical-Battery-Hand-Grip-for-Nikon-D7000-MBD11-MBD11-D7000-B2H-Free-Shipping/230877844114/item

Är det originalprodukter? Som jag ser det så står det MB-D11, vilket är orginal.
Mycket billigare än att köpa i Sverige ju..
 

maca30

Medlem
Jag hade ett 3:e parts grepp till min D300 ett tag. Funktionerna var det inget fel på och själva finishen var det heller inget större fel på.

Däremot så tappade min D300 kontakten med batteriet i greppet ibland (hade adaptrar för att köra AA/Original/EN-EL4 och problemet upplevdes med alla alternativen så att endast batteriet i huset användes. Även själva vridhjulet för att låsa fast greppet i kameran var undermåligt, minsta lilla att man tog i så blev det gängpaj och gick knappt att få av/på igen.

Så det är inte troligt att jag kommer att använda mig av annat är original om jag behöver ett grep i framtiden. men allt beror ju på hur mycket/hårt kombinationen kommer att användas.

Det går att hitta billiga grep på ebay som kommer i en Nikon kartong enligt bild, men läser man noga så ser man att något original grep handlar det inte om :) det är min erfarenhet i alla fall.

/M
 

Kecko

Aktiv medlem
Jag körde med Meika på min D7000-funka perfekt. Köpte på ebay i usa, frakfritt från hongkong.
 

Toniponken

Medlem
Jag skulle satsa på ett originalgrepp, jag köpte ett piratgrepp till min D7000 men det var väldigt skräpigt, dålig passform och låshandtaget till batteripacket gick sönder första gången jag öppnade det...tror det var Meike...

Jag hittade ett beggat originalgrepp istället, har funkat perfekt :)

Ligger 2st ute på Köp o Sälj nu...
 

AdamSandin

Aktiv medlem
Tack för alla svar, skall nog kika på begagnat orginalgrepp istället :):):)
Väldigt olika synpunkter på pirat grepp vad jag förstår :p
 
ANNONS