Annons

MacBook PRO vs Sony Vaio F

Produkter
(logga in för att koppla)

macrobild

Avslutat medlemskap
varför klaga? det finns ingen annan bärbar skärm som idag klarar av adobe rgb vad jag vet.
Gör Sony Vaio det så är det bara att gratulera och andra får ta efter
 

tozz

Avslutat medlemskap
Visst, jag kan kan väl ta till lite hårdare moderering om du vill.

Tex en medlem som direkt efter ett inlägg från mig om att återgå till ämnet istället fortsätter diskutera diskussionen (subjektivt babbel?) borde väl bannas, eller vad tycker du?
Om du tror det hjälper sajten att göra det efter 170 inlägg så, men då är ju inte problemet medlemmen eller hur? Jag kommer ihåg hur du skrev ett väldigt falsk mail som jag svarade på men jag fick aldrig något svar på det tillbaka. Ska jag se detta som svaret (dvs att ni inte bryr er ett dugg om forumet, mer än 90% av inläggen i tråden är för övrigt helt off topic, varför inte göra något åt det)?
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Om du tror det hjälper sajten att göra det efter 170 inlägg så, men då är ju inte problemet medlemmen eller hur? Jag kommer ihåg hur du skrev ett väldigt falsk mail som jag svarade på men jag fick aldrig något svar på det tillbaka. Ska jag se detta som svaret (dvs att ni inte bryr er ett dugg om forumet)?
Klart vi bryr oss om forumet, det är väl därför jag reagerar på forumrapporterna (riktade mot dig primärt) och är här inne nu?

Nåväl, du som vet bäst - hur tycker du vi skulle moderera våra forum då?
 

christerorebro

Aktiv medlem
Macbook Pro är säkert en jättebra laptop. Men jag får lite samma vibbar som från 80-talets - "Bang & Olofsen det måste vara världens bästa stereo".
 

pet

Aktiv medlem
varför klaga? det finns ingen annan bärbar skärm som idag klarar av adobe rgb vad jag vet.
Gör Sony Vaio det så är det bara att gratulera och andra får ta efter
Sonys skärmar ska tydligen klara av det...dock viktigare att skärmen går att kalibrera än en gigantisk färgrymd..för vad har man för nytta av den gigantisk färgrymden om skärmen inte visar rätt färger om bilder/bildbehandling är det primära syftet med laptopen.
 

tozz

Avslutat medlemskap
Klart vi bryr oss om forumet, det är väl därför jag reagerar på forumrapporterna (riktade mot dig primärt) och är här inne nu?

Nåväl, du som vet bäst - hur tycker du vi skulle moderera våra forum då?
Ni kan jag ju gissa vem som rapporterar och det känns mer som ett missbruk av en rapporteringsfunktion än något annat.

Ni kan sno några moderatorer från Flashback, dom modererar iaf. Jag menar, om man kommer in som moderator vid inlägg 165 (eller kodsnickrare, ansvarig, etc) när ca 150 inlägg inte handlat om något som ursprungsinlägget handlade om över huvud taget kan man ju börja undra. Ni låter många medlemmar som kontinuerligt uppvisar ett rabiatiskt fanboy-beteende i princip styra trådarna (och nu kommer någon börja skratta och säga att det är jag som gör det, men min åsikter är iaf baserade på faktiskt erfarenhet, inte vilda gissningar eller random google-sökningar) när dom uppenbarligen inte har någon aning om vad dom pratar om. Som utvecklare är du säkert bekant med termen "Poisonous People".

Ni verkar ju gilla sanslösa indelningar av allt möjligt, varför inte bara ha "Datorer - För folk som inte bryr sig" och "Datorer - För folk med kunskap" som två separata delar, då hade vi sluppit att folk blir sura(?) för att man kräver saklighet och sunda argument när man slänger ur sig alla möjliga påhitt om säkerhet, hårdvara och annat (förutsatt att någon modererade det).
 

macrobild

Avslutat medlemskap
oavsett vad tillverkarna hävdar så är det bara en uppmätning som verifierar om någon av dessa bärbara klarar adobe rgb
 

macrobild

Avslutat medlemskap
Angående tidigare i tråden om Apple tycks få tillgång till Intels processorer möjligen tidigare än andra.
Intel släpper en ny processor 16/3 och den kommer möjligen att finnas redan i nya mac pro som enligt samma sida Znet kommer 16/3 http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=7641

Även nya bärbara kommer att släppas inom kort

All information points to this happening next Tuesday, March 16th.

The Core i7-980x is Intel’s first six-core part. Here’s the spec:

* 3.33GHz (TurboBoost to 3.6GHz)
* 6 cores / 12 threads
* 32nm architecture
* Socket LGA1366
* 130W TDP
 
Senast ändrad:

Falumas

Aktiv medlem
Macbook Pro är säkert en jättebra laptop. Men jag får lite samma vibbar som från 80-talets - "Bang & Olofsen det måste vara världens bästa stereo".
Tidigt 80-talet var dom i stort sett det. Dom var otroligt inovativa då och får du tag på skivspelare, bandspelare eller högtalare från B&O från den tiden så har du bland det bästa som finns. Sen började dom fokusera mer på design än teknik.

/Karl
 

pet

Aktiv medlem
Angående tidigare i tråden om Apple tycks få tillgång till Intels processorer möjligen tidigare än andra.
Intel släpper en ny processor 16/3 och den kommer möjligen att finnas redan i nya mac pro som enligt samma sida Znet kommer 16/3 http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=7641

Även nya bärbara kommer att släppas inom kort

All information points to this happening next Tuesday, March 16th.

The Core i7-980x is Intel’s first six-core part. Here’s the spec:

* 3.33GHz (TurboBoost to 3.6GHz)
* 6 cores / 12 threads
* 32nm architecture
* Socket LGA1366
* 130W TDP
Sorry...ingen gräddfil på den processorn heller :)...finns redan tillgänglig:

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2361142,00.asp

http://scoop.intel.com/2010/03/intel-core-i7-980-x-extreme-edition-processor-i-always-love-reading-the-reviews.php
 

tozz

Avslutat medlemskap
Extreme-series CPU:erna har jag svårt att se hamna i en Mac Pro med tanke på att det är processorer avsedda för överklockare (unlocked multipliers) eller dom som vill ha absolut snabbast CPU utan att behöva kämpa för det. Dom stödjer inte SMP heller vilket alltid varit en grej i Mac Pro.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Ni kan sno några moderatorer från Flashback, dom modererar iaf.
Flashbacks överförmyndarmoderering är inget jag önskar. Nu hänger jag iofs inte i så många FB-forum, så det finns säkert bra moderatorer där också - men det jag sett imponerar inte iallafall. Och inte ens på FB förväntas väl en moderator sitta och granska inläggs faktainnehåll och slå ner på de som har andra erfarenheter eller skriver något som inte är 100% faktakollat.

Nåja. För att följa reglerna så skall vi verkligen inte diskutera moderering i denna tråd om datorer, så jag föreslår den som känner sig manad att diskutera detta med oss startar en tråd i fotosidan.se-forumet istället. EOD.
 
ANNONS