Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rotterdam från ovan

Produkter
(logga in för att koppla)

Jovi

Avslutat medlemskap
Hej alla!

Jag är ny på sida, letade efter en "presentationstråd" men jag hittade ingen.. så jag presenterar mig lite kort här :)

Erika heter jag, ny på sidan från idag! Är främst intresserad av kvälls/natt fotografering, djur/insektsmotiv och närbilder. Stockholmstjej från början men har nu flytt landet och bosatt mig i Rotterdam, Holland.

Här är några bilder som jag tog nu i helgen! Kritik tas tacksamt emot, jag är här för att lära mig mera! Kan tillägga att jag fotar med en Nikon D60, utan stativ...







Cheers!
 

Jovi

Avslutat medlemskap
Hm.. ser att bilderna visas som länkar.. gör jag fel eller har ni 10-inlägg-systemet? :) Läste i "Välkommen-mailet" att man som "vanlig medlem" kan posta en bild i veckan, men som jag förstod de var det i albumet?

tack till er som tar er tiden att kolla på mina bilder :) Jag tar mer än gärna emot tips och råd för att förbättra min teknik!

cheers / Erika
 

Kalle_B

Aktiv medlem
Ja det blev lite fel.. inga forumspoliser ännu som patrullerat in på denna tråden, dessa skulle isåfall reagerat häftigt på att du länkar upp bilder som du vill ha kritik på.

För att publicera bilder på Fotosidan så skall du gå in på "Min sida" i menyn, där administrerar du dina bilder i olika mappar eller väljer att publicera bilderan i olika kritikpooler. Det är genom kritikpoolen du får kritik på dina bilder, ej via forumet. För at tsedan se olika bilder som andra/du har lagt upp klickar du på fliken "bilder" och sedan vilka pooler du är intresserad av, eller väljer alla senaste kritikbilder. Det brukar jag göra.

Bilderna som sådana som du länkade till tycker jag var lite sådär faktiskt. Senaste bilden var överexponerad och brusig, kanske högt ISO värde? har ej kollat din EXIF så bara en känsla ajg fick. Dom två andra var lite ospännande, massa små lampor överallt, inget i bilden som sög fast i mig. Även lite suddiga bilder tror jag, kasnke det blåste lite vid fototillfället?

Lite tankar bara såhär på måndagskvällen... välkommen till Fotosidan.
 

_hjorten_

Aktiv medlem
Hej!

Jag är också ny här på sidan och är ny även när det gäller foto med systemkamera. Gillar kvällsbilder jag med, undrar lite hur du tagit dessa (slutartid m.m)? Har du använt något filter eller har du efterarbetat bilden för att få fram den blåa himlen? Har en D60 jag med..därför undrar jag lite!

/ Mvh Martin
 

jotemaster

Aktiv medlem
Hej!

Jag är också ny här på sidan och är ny även när det gäller foto med systemkamera. Gillar kvällsbilder jag med, undrar lite hur du tagit dessa (slutartid m.m)? Har du använt något filter eller har du efterarbetat bilden för att få fram den blåa himlen? Har en D60 jag med..därför undrar jag lite!

/ Mvh Martin
Oj, du har ju varit medlem i 2 år. Är det att vara ny för dig? Du är ju fasen fullfjädrad medlem ju! :)
 
ANNONS