Annons

Service Minolta / Sony

Produkter
(logga in för att koppla)

Ynos

Aktiv medlem
Försökte komma i kontakt med Zieger Teknik AB, serviceverkstad för Minolta per telefon.
Omöjligt. Försökte öppna hemsidan till Sonys auktoriserade serviceverkstad. Gick inte.

Ringde Sony Support i Stockholm - ett 08-nummer.
( Sony Sverige sorterar under Sony UK enligt hemsidan).
En dansktalande person svarade och kopplade vidare.
En norskspråkig telefonsvarare gav mig 3 val + övrigt under 4.
Knappade 4 varvid samma telefonsvararröst förkunnade att de dessvärre inte kunde hjälpa mig

Ska det vara så här ? hade Sverker sagt.

Så, har någon kontaktuppgifter som fungerar?
 

larsborg

Aktiv medlem
Försökte komma i kontakt med Zieger Teknik AB, serviceverkstad för Minolta per telefon.
Omöjligt. Försökte öppna hemsidan till Sonys auktoriserade serviceverkstad. Gick inte.

Ringde Sony Support i Stockholm - ett 08-nummer.
( Sony Sverige sorterar under Sony UK enligt hemsidan).
En dansktalande person svarade och kopplade vidare.
En norskspråkig telefonsvarare gav mig 3 val + övrigt under 4.
Knappade 4 varvid samma telefonsvararröst förkunnade att de dessvärre inte kunde hjälpa mig

Ska det vara så här ? hade Sverker sagt.

Så, har någon kontaktuppgifter som fungerar?
Ja, helkass service, man ringer, sitter och väntar, väntar, därefter kommer ett meddelande, - "vi har nu många som ringer oss, snart blir det din tur, du står som nr 64 i kön", - å så spelar de sedan musik i telefonen, när telefonen hela tiden tickar pengar, .....!
Så här är det i många företag, de har ofta ett Center för hela Europa

Skriv till agenturen Sony Sv AB, Bergshamra/Stockholm, då måste de svara, - var finna service för Minolta/Sony.
Gamla kameror, analoga, Minolta, service hos LP Foto, Stockholm.
 

Ynos

Aktiv medlem
Ja, helkass service, man ringer, sitter och väntar, väntar, därefter kommer ett meddelande, - "vi har nu många som ringer oss, snart blir det din tur, du står som nr 64 i kön", - å så spelar de sedan musik i telefonen, när telefonen hela tiden tickar pengar, .....!
Så här är det i många företag, de har ofta ett Center för hela Europa

Skriv till agenturen Sony Sv AB, Bergshamra/Stockholm, då måste de svara, - var finna service för Minolta/Sony.
Gamla kameror, analoga, Minolta, service hos LP Foto, Stockholm.
Tack för tipset.

Får återkomma med deras svar.
I dagens tidevarv är ju inget omöjligt.
Man kanske ska samfrakta med torsken som ska iväg på rensning. etc.
 

Da´Russian Stallion

Aktiv medlem
Hej
Zieger har kånkat, total nedgång på kompaktkameror. Inget att reparera

Tror Sony använder http://www.assistworkshop.se/
Ring och kolla?
Jag har haft min A100 hos assist på reparation. Inga problem där :) Dom finns i Bergshamra i Stockholm om jag inte mins fel, jag åkte dit och lämnade in den över disk.

EDIT: såg på hemsidan att dom har bytt till andra lokaler nu. Men man kan ju hoppas att servicen inte blivit sämre :)
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Tack för uppdateringen! Bra att känna till att Assist Workshop tydligen fungerar, efter att Zieger Teknik lagt ner.
.
 

MattiasBredberg

Aktiv medlem
Jag har haft min A100 hos assist på reparation. Inga problem där :) Dom finns i Bergshamra i Stockholm om jag inte mins fel, jag åkte dit och lämnade in den över disk.

EDIT: såg på hemsidan att dom har bytt till andra lokaler nu. Men man kan ju hoppas att servicen inte blivit sämre :)
Assist workshop finns väl i Linköping. De har iaf ett inlämningsställe i Johanneshov. Jag har själv lämnat in där.

http://www.assistworkshop.se/
 

Bertil Norberg

Aktiv medlem
Rep av A77

Assist workshop finns väl i Linköping. De har iaf ett inlämningsställe i Johanneshov. Jag har själv lämnat in där.

http://www.assistworkshop.se/
Jag fick problem med mitt styrhjul - det främre för slutartidsinställningen. Ett hjul som jag använder ytters sällan då jag jobbar mest med bländarjusteringen. Hur som helst. Hjulet brast i somras. d.v.s. gummikuggen är ett tandat band, som brast.
Samma upplevele att ringa Sony, och samtalet landade efter väldigt många signaler i Danmark. Fick då veta att Assist sercive i Linköping handlade servicen. Vi som bor i Stockholmstrakten kan lämna våra Sony kameror i Hammarby Backe 2, där de har ett inlämningsställe. Fick tillbaka kameran inom en vecka, och det var inga problem att det handlades som ett garantiärende. Kameran var då 14 månader gammal.

Tänk på att när man lyfter upp kameran, så är det lätt gjort att man får en punktbelastning på det hjulet. Jag som har med kameran i min segelbåt, förvarar den i en kameraväska under däck. Det blir att man sträcker sig ner ganska så ofta för att fiska upp den ur sin förvaring, varvid det blir lätt ett kraftigt tryck på det hjulet. Man kan i och för sig tycka att detta borde en så dyr leksak stå pall för. För övrigt kan jag bara säga att jag verkligen gillar min A 77:a. Den gör mig nästan aldrig besviken ...

Bertil
 
ANNONS