Annons

Ännu en värdering =)

Produkter
(logga in för att koppla)

markbe

Avslutat medlemskap
Det handlar inte om några större värden vad jag kan se är jag rädd. Minolta SRT101 är en fin kamera men tyvärr betingar varken den eller objektiven något särskilt högt pris på begagnatmarknaden, bälgkameran ser ut som en enklare Zeiss Ikon. Aires Penta 35 är en japansk spegelreflexkamera med fast objektiv och centalslutare men blev ingen framgång och tillverkades bara under cirka ett år (1959-60), till den syns bland tillbehören en telekonverter.

Tillbehör som filter, blixtrar och dylikt har sällan något värde, Bell&Howell-delen tror jag är till någon projektor. Näst sista bilden verkar vara något kikaraktig.

Totalt värde är kanske runt tusenlapp om man hittar köpare, det beror ju också på vilket skick kamerorna och objektiven befinner sig i funktionsmässigt.
 

grandis

Ny medlem
Det handlar inte om några större värden vad jag kan se är jag rädd. .
Tack för svaret. Ja, man hoppas väl alltid att det skulle funnits någon dyrgrip, men då kanske jag lägger ut hela högen på Tradera för 500 startbud så får vi se om det kommer till nytta nånstans.

Tack igen,
Mattias
 

PMD

Aktiv medlem
Det handlar inte om några större värden vad jag kan se är jag rädd. Minolta SRT101 är en fin kamera men tyvärr betingar varken den eller objektiven något särskilt högt pris på begagnatmarknaden
På bilderna ser man inte vilket objektiv som sitter på Minoltan. Förmodligen är det inget exceptionellt objektiv, men det kan vara intressant att veta vilket.
 

PMD

Aktiv medlem
Tyvärr inget exceptionellt objektiv. Trots att det är ett bra objektiv så tror jag inte att man kan få mer än ett par hundralappar för det.
 

Surgeon

Aktiv medlem
Den kameran väcker minnen

http://grandis.nu/images/kamera/2016-05-07_12.05.02.jpg

Minoltan var mitt stora insteg i fotograferandets fantastiska värld (iofs en SRT 101b).

Som enda elev i Helenelundsskolan i Sollentuna som valde Mörkrum och Foto som fritt valt arbete så hade jag obegränsat med film och kamera och tillgång till både färg och Sv/v labbet från ansvarig lärare.

Älskade den kameran
 

markbe

Avslutat medlemskap
På bilderna ser man inte vilket objektiv som sitter på Minoltan. Förmodligen är det inget exceptionellt objektiv, men det kan vara intressant att veta vilket.
Helt rätt, miss av mig.

Minoltan är en fin kamera och tillsammans med de tillhörande objektiven (nåja, telezoomen är förmodligen inget att hänga i julgranen) ett bra startpaket för någon som vill prova på att fotografera med film.
 
ANNONS