Annons

Första kameran

Produkter
(logga in för att koppla)

belsebub1

Avslutat medlemskap
Ska köpa min första systemkamera, och har bestämt mig för att köpa en begagnad. Då jag inte kan särskilt mycket om det (är ju det jag ska lära mig) så vill jag gärna höra lite åsikter ang. vilken av dessa som är mest prisvärd och ger bäst kvalitet på bilderna:

* Nikon D3100
* Nikon D5000
* Canon EOS 550D
* Canon EOS 450D

Vill gärna även veta hur många exponeringar som är mycket på en begagnad kamera, och hur många den klarar?
 

ErlandH

Aktiv medlem
Vilken som är mest prisvärd beror ju på priset, men 550D är förmodligen den bästa (och dyraste) av de fyra modellerna.
 

phool

Aktiv medlem
Det bästa köpet just nu måste ju vara eos 600d med 18-55is på bland annat rajala för 4995:- i alla fall prisklassen under 5000:- 550 är i stort sett samma kamera men utan vridbar skärm. Men inte ens den kan du få för samma pris som 600:an. Så summa summarum. Du får en "bättre" kamera för ett lägre pris.
 

themajk

Aktiv medlem
Det bästa köpet just nu måste ju vara eos 600d med 18-55is på bland annat rajala för 4995:- i alla fall prisklassen under 5000:- 550 är i stort sett samma kamera men utan vridbar skärm. Men inte ens den kan du få för samma pris som 600:an. Så summa summarum. Du får en "bättre" kamera för ett lägre pris.
Finns begangade (som hon sa) 550d's på blocket för 3400:- just nu och ett 18-55 kan man ju nästan få betalt för att ta över :)

Min röst faller nog också på 550d av de listade.
 

phool

Aktiv medlem
Finns begangade (som hon sa) 550d's på blocket för 3400:- just nu och ett 18-55 kan man ju nästan få betalt för att ta över :)

Min röst faller nog också på 550d av de listade.
Visst kan man tjäna en tusing om man köper begagnat, men undrar om det ibland inte är bättre att lägga på den där tusingen för att få helt nytt med garantier och allt. Speciellt då det handlar om relativt låga priser. Om jag går till mig själv så hade jag alla ggr köpt en ny 600d med 18-55is för 4 999:-än en begagnad 550 med 18-55is för typ 4000:-
 

ErlandH

Aktiv medlem
Fast får man en ny 600D med kitzoom för en tusenlapp mer än motsvarande 550D är det ju ett väldigt mycket bättre köp imho.
 
ANNONS