Annons

Canon 550D vs Nikon D3200

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Jag ska köpa mig en ny kamera, jag är inte intresserad av att byta upp mig till en proffsigare klass än jag tidigare hållit mig till, eller hur man ska uttrycka det.

Har tidigare alltid haft Canon, men varit inne lite på att byta till Nikon. Detta är för mig mer som en hobby, och kameran ska främst användas till att fota trav, dragracing och liknande. Ett annat ändamål är att filma bilmotorer och dragracing lopp för eget bruk. Vet att en mikrofon behöver införskaffas.

Hittar en del fördelar med Nikon D3200 HÄR. Men samtidigt vet jag inte om jag har behovet av den kameran, det lilla extra eller vad man ska kalla det.

Är det värt att lägga till en 1000-lapp för Nikon:en och köpa ny objektiv?

Vad skulle ni rekommendera mig, efter mina "behov"?
 

M7_21

Aktiv medlem
Byta eller inte byta? Om man lägger upp 10 st bilder så tror jag att ingen med säkerhet kan säga att av dom 7 st tagna med en Nikon och de andra med en Canon. Eller tvärtom.

Dagens moderna digitalkameror är så pass bra att jag tror inte att du kommer få något större lyft av att byta. Köp en (av dessa) som känns bra i din hand och jag tror du blir nöjd då.

Har man en Canon-utrustning och vill byta till ett annat märke med hus + optik kommer det nog att svida i plånboken, tyvärr… Speciellt om du köper nytt av det nya märket.
 
ANNONS