Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

MacKeeper

Produkter
(logga in för att koppla)

M7_21

Aktiv medlem
Vad är MacKeeper för slags program? Man kan ladda ner det utan kostnad och då börjar programmet leta igenom hårddisken efter felaktigheter. Bra eller dåligt?
 

Bengt Berggren

Aktiv medlem
Vad är MacKeeper för slags program? Man kan ladda ner det utan kostnad och då börjar programmet leta igenom hårddisken efter felaktigheter. Bra eller dåligt?
Hej,
Inget att ha! Ger mer problem än vad det löser. Gör en sökning på MacKeeper på MacWorlds forum. Du får svårt att avinstallera det, om du råkar ut för problem. OM du redan har installerat det, så kan du använda "Find Any File" för att rensa ut MacKeeper från din dator.

Mvh/Bengt
 

iBoat

Aktiv medlem
Det hittar massor av "fel" och när du vill ta bort felen kostar det plötsligt pengar. Ladda inte ner det. En omstart, PRAM och behörighetskontroll löser många småproblem och är Apples egna verktyg.
 

M7_21

Aktiv medlem
Tack för svar och tips, det är klart, allt som är gratis (till en början) blir efterhand rätt kostsamt… Det verkar ju så bra, fixar allt men ska nog inte använda det.
 

Matte_J

Aktiv medlem
Tack för svar och tips, det är klart, allt som är gratis (till en början) blir efterhand rätt kostsamt… Det verkar ju så bra, fixar allt men ska nog inte använda det.
Förutom att det är ett skitprogram så är det ju inte ens gratis. Det kostar väl runt femtio dollar eller så...
 

Falumas

Aktiv medlem
allt som är gratis (till en början) blir efterhand rätt kostsamt…
Håller jag inte alls med om även om det stämmer i detta fallet. Det stämmer i många andra fall också, men det finns många bra programvaror som är gratis.

Ändrar du allt till mycket skulle jag vara glad och nöjd. :)

/Karl
 

M7_21

Aktiv medlem
OK Karl, ändrar till - mycket! Tyvärr får man nog allmänt vara lite försiktig med att ladda ner program, det finns alltid en risk för något elände som kan följa med och skapa trassel senare. Nu vet jag iaf vad de flesta tycker om MacKeeper!
 

Falumas

Aktiv medlem
OK Karl, ändrar till - mycket! Tyvärr får man nog allmänt vara lite försiktig med att ladda ner program, det finns alltid en risk för något elände som kan följa med och skapa trassel senare. Nu vet jag iaf vad de flesta tycker om MacKeeper!
Gratisprogramvara som inte är open source är ofta suspekt. Är programmet open source och har en aktiv Community så skall det mycket till för att någon skall lyckas få med någon skit i programmet.

/Karl
 

R00S

Aktiv medlem
Att installera ett sådant program på en fungerande dator är lite som att hyra in en indrivare med basebollträ till ditt företag trots att dina kunder betalar i tid. Det kommer att göra både dig och din dator upprörda och du har inget att vinna på det. Har du faktiskt problem finns det andra vettigare åtgärder.
 

hornavan

Aktiv medlem
Enligt en blog jag läste nyligen så är flera av de positiva recensionerna gjorda av "sponsrade" personer och grupper.
Har själv programmet och har aldrig upplevt någon positiv effekt. Däremot så krachade PS 6 och enligt Adobe kan mackeeper vara orsaken.
 

Vassius

Aktiv medlem
Vänligen överväga vissa positiva recensioner också:
Ett konto som registrerades idag bara för att skriva ett enda inlägg med vad som ser ut som Google Translate-svenska, som tar ett kontroversiellt program till försvar. Förlåt om det är svårt att ta dig på allvar. :p
 

linuxwesslan

Aktiv medlem
Om du har svårt att ta bort detta "program" så starta i Safe Mode - shift vid uppstart och avinstallera det där genom att dra det till papperskorgen och sedan en normal omstart så är det borta ;)
 
ANNONS