Annons

Konvertera bilder till timelapse

Produkter
(logga in för att koppla)

onyhlm

Aktiv medlem
Hej!

Jag vet inte om detta var rätt del av forumet men prövar här.
Timelapse video, det var inte det lättaste att hitta info och tips om.
Att fota timelapse är inget problem och har gjort några test tagningar på ca 600 bilder.
Men problemet är att jag inte hittat något program som jag kan dra in mina bilder och skapa en film av det.
Jag vill kunna lägga till musik och ändra lite småsaker men redigering av bilderna gör jag i lightroom.

Någon här inne som vet något bra program som kan hjälpa mig med detta?
 

holycrap

Aktiv medlem
Hej!

Jag vet inte om detta var rätt del av forumet men prövar här.
Timelapse video, det var inte det lättaste att hitta info och tips om.
Att fota timelapse är inget problem och har gjort några test tagningar på ca 600 bilder.
Men problemet är att jag inte hittat något program som jag kan dra in mina bilder och skapa en film av det.
Jag vill kunna lägga till musik och ändra lite småsaker men redigering av bilderna gör jag i lightroom.

Någon här inne som vet något bra program som kan hjälpa mig med detta?
Jag använde DaVinci Resolve till timelapse. Det är egentligen ett videoredigeringsvarktyg, men om man har bilder med seriella filnamn så kan man dra in dem som klipp.

/P
 
Adobe premiere pro kan göra detta. Man importerar alla bilder, och sen är det klart mer eller mindre. Man får mixtra lite med inställningarna beroende på hur fort man vill att det skall gå.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Adobe premiere pro kan göra detta. Man importerar alla bilder, och sen är det klart mer eller mindre. Man får mixtra lite med inställningarna beroende på hur fort man vill att det skall gå.
I PP är det klokt att sätta tidsluckan mellan varje bild INNAN man importerar/när man skapar projektet, enkelt när man vet om det.
 
ANNONS