Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sommar- och normaltid

Produkter
(logga in för att koppla)

jag&bilden

Aktiv medlem
Det verkar som att om man är inloggad med sitt konto på FS så tiden för inlägg i forumet normaltid.
Men om man är besökare och inte inloggad så får man sommartid angivet istället. :)

Kanske något för admin att justera?
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Jag har också märkt detta tidigare, och det är förvirrande. Observerade detta igen för en stund sedan. Tittade lite hastigast på de senaste inläggen idag utan att vara inloggad, och då fanns det ett inlägg som var tidstämplat att det postades kl 21:01, trots att kl inte var mer än 20:45. Detta ändrades sedan till kl 20:01, efter att jag uppdaterat genom att trycka på F5 (med Windows).

Här finns således ytterligare en faktor, i åtminstone vissa fall växlas mellan sommar- resp. vintertidsangivelse när man uppdaterar sidan.

När jag (innan jag är inloggad på Fotosidan) läser ditt inlägg står det kl 14:58. När jag uppdaterar med F5 ändras det till kl 13:58.

Om jag är inloggad blir det rätt direkt. Bastidsregister som inte plockas på rätt sätt alltid, eller olika cacheregister som inte är överens?

Minns att jag själv fick fundera ett tag för att lösa sommar/vintertidsangivelseproblemet när jag programmerade en enkel databas/register för längesedan (måste ha varit bortåt 35 år sen). Övergången från vintertid till sommartid var trivialt, men vid övergången från sommar till vintertid får man en timma där det blir problem. Jag fick lösa detta genom ett tillägg efter tidsangivelserna under denna timma.
 
Senast ändrad:
ANNONS