Annons

Billig fjärr på Tradera till D90

Produkter
(logga in för att koppla)

perstromgren

Aktiv medlem
Jag köpte en billig fjärr med sladd på Tradera till min D90. Den fungerar inte, men innan jag gör mig löjlig och reklamerar den borde jag ställa frågan: behövs någon inställning i kameran? Jag har provat med samma inställning som till den trådlösa fjärren, men det hjälpte inte. Jag hittar heller inget i handboken.

Jag har en trådlös fjärr också, men det vore bekvämare med sladd när jag använder stativ.

Ref: http://www.tradera.com/Tradutlosare-till-Nikon-D90-D5000-D7000-D3100-auktion_340869_131166864 (borta efter 8/6)

Per
 

ztenlund

Aktiv medlem
Det är nog större chans om du prövar utan någon inställning alls, dvs låter kameran stå som vanligt.
 

Splanky

Aktiv medlem
Den skall funka rakt av. Nu minns jag inte om det är batteri i den där, är det så kan den ha legat länge och dragit ur.
 

Joel.S

Aktiv medlem
Är det sladd på den ska du inte ha någon inställning på. Den ska funka rakt av. Jag har haft ett par billigare modeller alá Kina som funkat. Dessvärre har alla tre jag ägt slutat funka efter en tid. Förmodligen glappis i sladdarna eller nått.
 

perstromgren

Aktiv medlem
Är det sladd på den ska du inte ha någon inställning på. Den ska funka rakt av. Jag har haft ett par billigare modeller alá Kina som funkat. Dessvärre har alla tre jag ägt slutat funka efter en tid. Förmodligen glappis i sladdarna eller nått.
Hm... Man får vad man betalar för även här, alltså? :)

Jag kanske borde lägga upp 500 pix för en MC-DC2 i stället?

Tack för svar, jag ska reklamera den i alla fall.

Per.

Efterskrift. Nu när jag vet att den ska funka rakt av, provade jag litet mera och upptäckte att jag inte hade tryckt i kontakten ordentligt! När jag gjorde det, fungerade kontrollen som avsett. Den är faktiskt helt OK byggd och jag kan nog rekommendera den. Med Joels brasklapp ovan, förstås.
 
Senast ändrad:

BosseDä

Aktiv medlem
Har själv haft några ej original som slutat att fungera eller haft dålig funktion. Köpte en original Nikon och har sedan den dagen inte haft några som helst problem.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Inte riktigt. Ca 500:- dividerat med ca 100:- är lika med 5.

Jag kör så länge den håller och köper Nikon sedan.

Per.
Det beror på vilken kameramodell man har. Pro-segmentet har en annan kontakt (9-pins eller vad det är) och den fjärren kostar mer även om den inte har några extrafunktioner, särskilt i Sverige.

(Joel har väl en D700 har jag för mig.)

Edit: BH påstår att det är 10 pins. Det var enklare att söka än att kolla på kameran. ;)
 
ANNONS