Annons

Fota Bröllop

Produkter
(logga in för att koppla)

Frolicc

Aktiv medlem
Fota Bröllop på Stora Holms Säteri

Skall fota en polares bröllop om några månader och börjar redan få kalla fötter. 100 ggr lättare om man inte känner dem, nu vill man ju vara med och fira.. och helst inte få slut på batterier och minneskort.

Kommer inte ha möjlighet att reka området innan. Är det någon som har fotat på Stora Holms Säteri(GBG) och vet vilka miljöer och möjligheter som finns tillgängliga. Tips? Vad är det för typ av kåk och miljöer. Finns det backupmöjlighet inne om det regnar? Finns det överhuvudtaget vettig miljö utomhus? Vad har jag att vänta mig? Är det en ljus festlokal?

Om vi åker bil ned (30 mil hemifrån) kan man ju ta med sig all utrustning som man kan tänkas behöva men om det blir tåg måste man nog prioritera redan hemifrån. Att ha med sig 5 stativ, paraplyer, skärmar känns ju inte jätteportabelt.
 
Senast ändrad:

Thuflan

Aktiv medlem
I november fotade jag mitt första bröllop och efter det var jag ass. på två. Jag körde med med Nikon D3 på första med ett zoomobjektiv och det räckte bra för mig. På de andra två körde jag med Pentax K5 och två zoomobjektiv, 17-50 och 75-200. Reflexskärm fanns med men kom aldrig till användning.
Se till att vara där i god tid då du aldrig har varit där. Reka omgivning och speciellt där vigseln ska vara. Prata med brudparet hur de har tänkt det hela. De kan säkert tala om för dig bra platser.
Leta på nätet om platsen. Och när det är dags så lita på dig själv, du vet att du kan det! Se bara till att batterierna är laddade och ett antal minneskort finns till hands och en extra kamera. Ha gärna med någon som kan assistera dig.
Lycka till!
 

CineMac

Ny medlem
Bröllopfotografering.

I do around 15 weddings a year. Mostly here in Sweden. In most cases I never take my studio equipment with me has you don't get the time to use it. The only time I use it is if the couple want that style of foto. Then you have to ask them if there is any room for you to use this! Most times they will have to pay extra costs to have extra rooms. But all of you will find out at the first meeting you have with them so everybody knows who is doing what. (have a list of questions for them)

So a couple of cameras, lenses and hot-shoe flash's should do the trick and of cause a lot of forward thinking on your part, depending of your level of photography and your equipment.

`Reflexskärm´ I do use sometimes for inside shots by a widow. You don't need too big a one.

Good luck
David
 
ANNONS