Annons

Olympus OM-D E-M5 mk2 tips och tricks

Produkter
(logga in för att koppla)

hornavan

Aktiv medlem
Jag inleder med frågor.
Finns det något sätt att komma ifrån det sega uppvaknandet?
Det enda jag själv kommit på är att stänga av och sätta på kameran, men det är inte heller någon höjdare av snabbhet.
I alla tester prisas kamerans autofokus, men jag är inte alls
imponerad af AF prestanda med mitt 40-150 mm /2,8 PRO, har jag missat något?
 

Johnny.H.

Aktiv medlem
Vad har du för firmware? Min startar på under en sekund från viloläge sen om det är snabbt eller långsamt ska jag låta vara osagt. Det räcker gott för mig iaf.

Vad gäller AF prestandan så tycker jag väl att den är relativt rapp för en spegellös kamera men ganska långt ifrån en DSLR. Kör iofs bara enpunkts AF, behöver jag följande AF på snabba hundar/barn så väljer jag nog en annan kamera.
 

hornavan

Aktiv medlem
Vad har du för firmware? Min startar på under en sekund från viloläge sen om det är snabbt eller långsamt ska jag låta vara osagt. Det räcker gott för mig iaf.

Vad gäller AF prestandan så tycker jag väl att den är relativt rapp för en spegellös kamera men ganska långt ifrån en DSLR. Kör iofs bara enpunkts AF, behöver jag följande AF på snabba hundar/barn så väljer jag nog en annan kamera.
Hej, jag har nyligen uppdaterat firmware till senaste, men kommer inte i närheten av en sekund, närmare tre känns det som. Inte ens i starten går det på bara en sekund. Börjar tro att det kan vara något fel, kanske pilot.
Kameran går inte att jämföra med EM-1 som jag också har.
 

Johnny.H.

Aktiv medlem
Testade för skojs skull om objektivet gjorde någon skillnad men kameran startar alltid lika kvickt. Spelar heller ingen roll om jag har "snabbviloläge" på eller avslagen. 3 sekunder låter klart irriterande.
 

FranzEA

Aktiv medlem
"When enabled, as it is by default, Quick Sleep certainly extends the battery life, but at the cost of a sluggish wakeup time. I found it typically took about four seconds to wakeup from deep sleep with a half-press of the shutter, which proved infuriating at times. "

Camera Labs

Jag antar att Quick Sleep är det samma som Snabbviloläge, så det är underligt att det inte funkar om man stänger av den.
 
ANNONS