Annons

Rengöring av sensor

Produkter
(logga in för att koppla)
Hallo,

Har kollat runt lite på de större försäljarna av kamera utrustning (Kaffebrus/Cyberphoto/Scandinavianphoto m.fl.) utan att hitta det jag söker, så jag tänkte kolla om det är någon här som vet:

Vart köper man t.ex. en sån där butterfly borste? Finns det någon i detta avlånga land som saluför VIsable Dusts produktserie?
Det känns ju tragikomiskt om man var tvungen att ta sig till New York och B&H Photo för att köpa deras produkter, allt jag hittar är swabbar och vätskor... Någon som vet vem som är general agent för dem i Sverige?

Ja, det var väl hela frågeställningen ;)
 

jelu1661

Aktiv medlem
Jag anser att sensorrengöringsprodukter är skamlöst högt prissatta, man utnyttjar vanföreställningen att sensorrengöring skulle vara något oerhört känsligt. Det är som att putsa ett filter! Man behöver bara se upp med spegel och slutare.

Jag har rengjort mina sensorer (20D och 5D) med en fin microfiberduk jag köpt för ändamålet och klipper små bitar ur samt etanol och spatlar jag klipper till av plast (t.ex ett kreditkort).

Kostar i princip ingenting och fungerar utmärkt.
 
Jag anser att sensorrengöringsprodukter är skamlöst högt prissatta, man utnyttjar vanföreställningen att sensorrengöring skulle vara något oerhört känsligt. Det är som att putsa ett filter! Man behöver bara se upp med spegel och slutare.

Jag har rengjort mina sensorer (20D och 5D) med en fin microfiberduk jag köpt för ändamålet och klipper små bitar ur samt etanol och spatlar jag klipper till av plast (t.ex ett kreditkort).

Kostar i princip ingenting och fungerar utmärkt.
Det låter bra, jag är dessvärre lite feg... kanske testar på en billigare kamera någon gång ;)
 
ANNONS