Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon Eos 1300D Nybörjare?

Produkter
(logga in för att koppla)

T.B.L

Avslutat medlemskap
Hej!
Är en Canon 1300D för ca 2500 kr ett bra köp för en som skall ha den till semesterfoton (stad/natt/kväll/hav/skog) på en nybörjarnivå?
Får med väska, laddare, minneskort (vet ej gb), rem inkl garanti.
Sitter inte inne med supermycket grundkunskap i dagsläget. :)
Mvh
Pelle
 

rronnbac

Aktiv medlem
Hej!
Är en Canon 1300D för ca 2500 kr ett bra köp för en som skall ha den till semesterfoton (stad/natt/kväll/hav/skog) på en nybörjarnivå?
Får med väska, laddare, minneskort (vet ej gb), rem inkl garanti.
Sitter inte inne med supermycket grundkunskap i dagsläget. :)
Mvh
Pelle
Det är en bra kamera för det priset, men om du vill har jag en likadan som du kan få köpa för 2000, ink väska, stativ, minneskort
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Ingår något objektiv också? Annars blir det ju svårt att fota. Oftast är det 18-55. Ett minus är att Canon ibland sålt sin billigaste 18-55 med sin billigaste kamera. Den saknar bildstabilisering. De bättre optiskt och bildstabiliserade heter IS eller IS II eller IS STM efter siffrorna.

Då det är begagnat kan man även titta på annat från Canon eller vem som helst. Om det skall vara Canon, kolla på 100D med objektiv. Det är en nättare kamera som är lite bättre dessutom. Har du inget emot en aningen större kamera än 1300D finns 60D begagnad som du borde kunna få för samma pengar. Jag tycker 2500kr för en beg 1300D även med kitobjektiv är lite högt faktiskt i relation till allt som finns begagnat. Det är i Canons billigaste serie med en gammal sensor. Den är helt OK för vardagsfoto och du blir säkert nöjd men sett till allt som finns beg så är prisskillnaden noll eller bara lite till för mycket bättre utrustning.
 

T.B.L

Avslutat medlemskap
Ingår något objektiv också? Annars blir det ju svårt att fota. Oftast är det 18-55. Ett minus är att Canon ibland sålt sin billigaste 18-55 med sin billigaste kamera. Den saknar bildstabilisering. De bättre optiskt och bildstabiliserade heter IS eller IS II eller IS STM efter siffrorna.

Då det är begagnat kan man även titta på annat från Canon eller vem som helst. Om det skall vara Canon, kolla på 100D med objektiv. Det är en nättare kamera som är lite bättre dessutom. Har du inget emot en aningen större kamera än 1300D finns 60D begagnad som du borde kunna få för samma pengar. Jag tycker 2500kr för en beg 1300D även med kitobjektiv är lite högt faktiskt i relation till allt som finns begagnat. Det är i Canons billigaste serie med en gammal sensor. Den är helt OK för vardagsfoto och du blir säkert nöjd men sett till allt som finns beg så är prisskillnaden noll eller bara lite till för mycket bättre utrustning.
Tackar för svar och info! :)
Det ingår 18-55, men vilken variant har jag ingen aning om.
Ska kolla upp de du tipsade om!
 
ANNONS