Annons

Bra lab för att göra förstoringar

Produkter
(logga in för att koppla)

JonasHolm

Aktiv medlem
Hej

Jag skulle vilja ha några av mina bilder förstorade, och undrar om ni har några tips om bra lab för detta.

Jag hade tänkte mig storlekarna 30x40 och 40x50.

Har kollat lite på Crimson och deras variant "poster". Är det någon här som provat?

/Jonas
 

Nellub

Avslutat medlemskap
Änvänder själv Crimson och är otroligt nöjd med deras utskrifter. Har tur åxå att min skärm stämmer med deras färger.
 

rolfew-87

Aktiv medlem
Förstoringar

Även jag använder endast Crimson. Har gjort det sedan åttiotalet och dom gör det jobb jag förväntar mig.
 

smilfinken

Aktiv medlem
Har kollat lite på Crimson och deras variant "poster". Är det någon här som provat?
Jag har använt Crimson ett par gånger, först "Express" då jag gjorde några förstoringar mest för skojs skull i 24x30. Mycket nöjd där, fast attans vad litet det blev när det väl kom upp på väggen. Därför prövade jag en större dimension nästa gång, 50x70, och då fick man ju välja Poster istället. Lika nöjd den här gången, fast jag borde nog ha lagt på lite mer skärpning än jag gjorde i bilden innan jag skickade in den.

Sammantaget är jag jättenöjd med resultatet, dock har jag inget annat att jämföra med. Alla gångerna så valde jag bort all efterbehandling från labbets sida.
 

FiCa1

Aktiv medlem
Som så många andra kan jag rekommendera Crimson. Bilderna blir exakt som de ser ut på min skärm. Supersnabb leverans, bra förpackat. Om du arbetar med bilderna i PS eller liknande, så gläm inte att kryssa i "Rör inte min bild"

/ mvh FiCa1
 

rolfew-87

Aktiv medlem
Förstoringa

De allra flesta bilder Crimson kopierat åt mig har format A4. Även några A3:eek:r har jag gjort, lika fina även dom, bilderna kommer tillbaka exakt som på min kalibrerade Eizo-skärm. Det är altså Express jag använt på Crimson.
 

viktor1623

Aktiv medlem
Nackdelen med Crimson är väl egentligen att det inte går att blanda 10x15 - 24x30 och 30x40+ i samma order. Å andra sidan skulle det kanske inte bli så bra att skicka en hoprullad 50x70 tillsammans med böjda 10x15 i samma låda.
 

bamsii

Ny medlem
Fotolabb

Hej!
Har bara en liten undran..
Finns det något fotolabb som kan göra utskrifter större än 5000x1000 mm..Crimson kan "bara" göra 3000x673 mm.

Tack på förhand! / Andreas
 

BeriJan

Aktiv medlem
Som jag förstår det så kan Crimson i sitt Prefix-program skriva ut i 1230mm bredd och i princip obegränsad längd.

Så här skriver de på sidan http://crimson.se/?q=information/tjanster/online/prefix

"Material och storlekar
Med Prefix kan du beställa mycket stora utskrifter på äkta fotopapper. Maxbredden för utskriften är 123 cm, och längden begränsas bara av datamängden."
 
ANNONS