Annons

Ny Nikon D60 eller begagnad D80?

Produkter
(logga in för att koppla)
Har bestämt mig för att köpa en Nikon digital systemkamera..Någon av dessa två kommer det bli. Ny Nikon D60 med 18-55 VR objektiv eller en begagnad Nikon D80 med nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5 objektiv? Behöver snabba svar av någon med erfarenhet inom detta:p
 

tJAL0L L0LB0LL

Avslutat medlemskap
Har bestämt mig för att köpa en Nikon digital systemkamera..Någon av dessa två kommer det bli. Ny Nikon D60 med 18-55 VR objektiv eller en begagnad Nikon D80 med nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5 objektiv? Behöver snabba svar av någon med erfarenhet inom detta:p
Nikon D80, helt klart! Visst är D60 en bra kamera, men du får så mycket mer för pengarna med en D80.

Plus så har D80 autofokusmotor, kan underlätta oerhört när du ska köpa objektiv.
 

Makten

Aktiv medlem
Om du troligen aldrig kommer att börja sukta efter ljusstarka objektiv med fast brännvidd, och om du gillar en liten och nätt kamera - välj D60.
Om du däremot vill ha lite mer att hålla i och en kamera som funkar bättre att "växa i" - välj D80.

Inte jordens lättaste val kanske, men om du åker och klämmer på dem i butik så framgår det nog att D80 är något helt annat än D60. Om D80 inte finns att peta på, så motsvaras den idag av D90.
 
Har hittat en till salu..det blir nog att jag köper den imorgon..Håll koll lite på min profil..ska uppgradera till brons/silvermedlem när jag skaffat kameran:)
 
ANNONS